پاسخ کنعانی به مداخله‌جویانه وزیر خارجه آلمان

کد خبر: 1248278

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتصاب کارکنان بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، آلمان و انگلیس خطاب به مقامات این کشورها گفت: ‌به جای اظهارات مداخله‌جویانه و مغرضانه و اظهار نگرانی دروغین در خصوص زنان و دختران ایرانی، نگران کارکنان خود باشید و به اوضاع نگران‌کننده آنها سر و سامان دهید.

پاسخ کنعانی به مداخله‌جویانه وزیر خارجه آلمان

پنج ایالت آمریکا در روز چهارشنبه (۱۲ مهر ماه) شاهد برگزاری اعتصاب کارمندان بهداشتی و بخش‌های مراقبت‌های بهداشتی بود. بر این اساس، ۷۵ هزار کارمند بهداشتی در پنج ایالت «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «اورگان»،« ویرجینیا» و «واشنگتن دی سی» در اعتراض به کمبود حقوق و دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.

پرستاران، دستیاران بهداشت و سونوگرافیست‌ها، تکنسین‌های بخش رادیولوژی، جراحی، داروسازی و اورژانس در این اعتصاب‌ها شرکت کردند.

از سوی دیگر هزاران پزشک آلمانی روز دوشنبه در اعتراض به سیاست‌های بهداشتی و اقدامات ریاضتی دولت «اولاف شولتز» صدراعظم این کشور، مطب‌های خود را تعطیل کردند.

در همین خصوص ناصر کنعانی ‌سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۳ مهر ماه در پیامی به زبان انگلیسی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مقامات این کشورها نوشت: ‌به جای اظهارات مداخله‌جویانه و مغرضانه و اظهار نگرانی دروغین در خصوص زنان و دختران ایرانی، نگران کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، پرستاران و بیماران آمریکایی، آلمانی و انگلیسی باشید و به اوضاع نگران‌کننده آنان سر و سامان دهید.

کنعانی

انگلیس نیز روز گذشته شاهد برگزاری اعتصاب رانندگان ۱۶ شرکت ریلی این کشور بود.

انگلیس و چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه از سال ۲۰۲۲ شاهد دست به گریبان بحران اقتصادی و هزینه‌های معیشتی هستند که افزایش تورم و نارضایتی در بین بخش‌های مختلف این کشورها را به همراه داشته است./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها