عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

سفر دکتر قالیباف به آفریقای جنوبی، اثبات شکست فشارهای آمریکا بود

کد خبر: 1247266

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تلاش و اصرار برخی از کشورها برای جذب ایران در بریکس و دیگر مجامع بین المللی نشان دهنده شکست آمریکا علیه تهران است.

سفر دکتر قالیباف به آفریقای جنوبی، اثبات شکست فشارهای آمریکا بود

فدا حسین مالکی در خصوص اهمیت سفر رییس مجلس به آفریقای جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس با بیان اینکه تعامل کشورهای عضو بریکس با حضور ایران به اثرگذاری اقتصادی این کشورها و همچنین تصمیم سازی های آنان در مناسبات و تعاملات تجاری کمک می‌کند، گفت: تلاش برخی از کشورها برای جذب ایران در بریکس و دیگر مجامع بین المللی نشان دهنده شکست آمریکا علیه تهران است.

وی تصریح کرد: ایران تلاش های زیادی کرده تا ثابت کند دوران ابرقدرتی آمریکا در عرصه بین الملل تمام شده است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تمایل فزاینده کشورها برای پیوستن به بریکس نشانه بسیار مهمی از علاقه آنها به سرعت بخشیدن به تولد یک جهان جدید مبتنی بر چند جانبه گرایی عمیق و توجه  به حوزه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: به طور قطع برای رسیدن به اهدافمان نیازمند تغییر در برخی از حوزه‌ها هستیم که مهمترین آنها حوزه اقتصاد است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان اینکه عضویت ایران در سازمان کشورهای بریکس بر رشد اقتصادی کشور و مقابله با تحریم‌های اقتصادی غرب فرصتی برای گسترش روابط اقتصادی ما با کشورهای اوراسیا ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این میان نباید فراموش کرد برخی از کشورهای دنیا در حال توسعه بوده و اقتصاد آنها طی چند سال اخیر رشد شتابانی به خود گرفته که برزیل و آفریقای جنوبی از جمله آنها هستند؛ چین نیز به عنوان ابرقدرت جدید اقتصادی مطرح است، از این رو تعامل کشورهای عضو بریکس با حضور ایران می تواند به اثرگذاری اقتصادی این کشورها و همچنین تصمیم سازی های آنان در مناسبات و تعاملات تجاری کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ایران تلاش های زیادی کرده تا ثابت کند دوران ابرقدرتی ایالات متحده در عرصه بین الملل تمام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها