رایزنی های امیرعبداللهیان در نیویورک | دیدار وزیرخارجه با وزرای خارجه آفریقای‌جنوبی و فیلیپین

کد خبر: 1245970

امیرعبداللهیان از وزیر خارجه آفریقای‌جنوبی برای سفر به ایران دعوت کرد و اعلام کرد برای رابطه با آفریقای‌جنوبی یک اولویت بسیار مهم است.

رایزنی های امیرعبداللهیان در نیویورک | دیدار وزیرخارجه با وزرای خارجه آفریقای‌جنوبی و فیلیپین

امیرعبداللهیان از وزیر خارجه آفریقای‌جنوبی برای سفر به ایران دعوت کرد و اعلام کرد برای رابطه با آفریقای‌جنوبی یک اولویت بسیار مهم است.

وزیر خارجه آفریقای‌جنوبی اعلام کرد بنیان خوبی برای روابط دوجانبه گذاشتیم و این روند را باید تقویت کنیم.

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای فیلیپینی اعلام کرد علاقمندیم دیپلماسی سران میان دو کشور بیش از گذشته فعال شود.

وزیر خارجه فیلیپین از امیرعبداللهیان جهت سفر به فیلیپین دعوت کرد و اعلام کرد  آماده‌ایم در آینده جلسه بعدی نشست کمیته مشترک مشورتی را برگزار کنیم.

امیرعبداللهیان: محدودیتی برای توسعه روابط با آفریقای جنوبی نداریم

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با خانم نالدی پاندور وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی دیدار کرد.

امیرعبداللهیان با تبریک به آفریقای جنوبی برای برگزاری موفق اجلاس سران بریکس، از ابتکارات بسیار خوب آفریقای جنوبی در خصوص مجموعه بریکس و نیز حمایت مؤثر از عضویت کامل ایران در بریکس تشکر کرد.

وی افزود شما پیام مهمی برای چندجانبه گرایی در جهان فرستادید و در این زمینه نقش تعیین کننده ای از طریق بریکس ایفا کردید.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به برنامه ریزی های در حال انجام برای سفر رسمی دکتر رئیسی به آفریقای جنوبی، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

 امیرعبداللهیان گفت برای ما رابطه با آفریقای جنوبی یک اولویت بسیار مهم است و ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با این کشور نداریم.

در این دیدار برخی از موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های جهانی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

خانم نالدی پاندور وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز ضمن ابراز خرسندی از تجدید دیدار با همتای ایرانی،  گفت بنیان خوبی برای روابط دوجانبه گذاشتیم و این روند را باید تقویت کنیم.

وی از عضویت ایران در بریکس اظهار خرسندی کرد و با اشاره به درخواست کشورهای مختلفی در جهان برای عضویت و همکاری در بریکس، ابراز امیدواری کرد که بریکس یک تشکل پیش رو برای تحولات آتی جهانی باشد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از موضوعات مورد  علاقه دو کشور در حوزه های منطقه ای و بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

photo_2023-09-22_09-19-41

دیدار امیر عبداللهیان و دبیرکل مجمع عمومی سازمان‌ملل

وزیر امور خارجه:امروز توجه کشورها به چند جانبه گرایی یک واقعیت مهم است و در این چارچوب نقش شما بسیار کلیدی است.

در این راستا بسیار مهم است که کشورهای در حال توسعه احساس کنند که صدایشان در مجمع عمومی سازمان ملل شنیده شود.

دنیس فرانسس: ما تلاش خواهیم کرد که همبستگی و اعتماد را در مجمع عمومی سازمان ملل بازسازی کنیم و به حل مسائل و مشکلات بین‌المللی کمک کنیم، البته می‌دانیم کار آسانی نیست، اما در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

photo_2023-09-22_09-24-15

تاکید امیرعبداللهیان بر تسریع در اجرای توافقات ایران و امارات

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای اماراتی خود گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنج شنبه با شیخ عبدالله بن زائد، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفتگوهای بسیار خوب انجام شده گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

امیرعبداللهیان با اظهار خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری میان دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با شیخ محمد بن زائد رئیس امارات در گفتگوهای ابوظبی برای دست یابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور تاکید نمود.

‌وزیر امور خارجه کشورمان دعوت رئیس جمهور کشورمان از شیخ محمد بن زائد رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی جهت سفر به ایران را تجدید کرد.

شیخ عبدالله بن زائد وزیر خارجه امارات نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از دعوت به عمل آمده، از تمایل خود جهت سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

وزیر خارجه امارات همچنین از آمادگی کشورش جهت برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم.

وی همچنین بر ضرورت امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار همچنین برخی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک میان دو کشور از جمله همکاری های کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

tasnim-2959853

امیرعبداللهیان: ایران به سیاست اصولی خود در حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه در دیدار قائم مقام جدید وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که ایران در حوزه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد به سیاست‌های اصولی خود در حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، قائم مقام جدید وزیر خارجه و رئیس هیأت سوری شرکت کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به گفتگوهای خوب انجام شده با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در سفر اخیرش به دمشق، گفت خوشبختانه مشورت‌ها و همکاری‌ها میان دو کشور در عالی‌ترین سطح ادامه دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در سوریه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور تأکید کرد و گفت ایران در حوزه بین‌المللی از  جمله سازمان ملل متحد به سیاست‌های اصولی خود در حمایت از دولت و ملت سوریه ادامه خواهد داد.

بسام صباغ قائم مقام جدید وزیر خارجه و رئیس هیأت سوری شرکت کننده در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند همکاری‌های دو کشور ایران و سوریه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان‌ ملل متحد، گفت متأسفانه برخی کشورهای غربی از مجامع و سازوکارهای بین‌المللی برای اهداف سیاسی خود سوءاستفاده می‌کنند.

قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه تحریم‌های آمریکا را یکی از مهمترین دلایل افزایش سختی‌های مردم سوریه دانست و گفت: مردم سوریه بیشترین آسیب‌ها را از این تحریم‌ها متحمل می‌شوند، هر چند دولت سوریه بیشترین تلاش خود را برای کاهش رنج‌های مردم انجام می‌دهد.

در این دیدار آخرین تحولات سوریه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

اکوادور

 ضرورت ترسیم نقشه راه توسعه روابط ایران و اکوادور

وزیر امور خارجه در دیداربا همتای اکوادوری در نیویورک گفت: لازم است نقشه راه توسعه روابط دو کشور را ترسیم کنیم.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهایش در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه ۳۰ شهریور به وقت محلی با «گوستاو مانریک» (Gustavo Manrique) وزیر امور خارجه اکوادور در محل اقامت خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه تقویت روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت خواند و گفت: اخیرا به همراه رئیس‌ جمهور سفری به آمریکای لاتین داشتیم و امیدوارم که در مرحله آتی فرصت دیدار از کشور شما به منظور تقویت روابط دوجانبه فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین عضویت اکوادور در شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفت و افزود: مواضع سازنده کشور شما موجب اعتبار شورای امنیت خواهد بود.

وزیر امور خارجه گفت: علیرغم تحریم‌های آمریکا، پیشرفت‌های زیادی بویژه در زمینه‌های تکنولوژی در ایران داشتیم و ما هیچگونه محدودیتی برای توسعه روابط با اکوادور نداریم.

امیرعبداللهیان افزود: لازم است نقشه راه توسعه روابط دو کشور را ترسیم کنیم. همچنین از گسترش روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی استقبال می‌کنیم.

گوستاو مانریک وزیر امور خارجه اکوادور نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در زمینه‌های مختلف زیرساختی، انرژی، گردشگری، فرهنگی، شیلات و آبزیان هستیم و مشورت‌ها و گفت‌وگوهای مشترک را برای تقویت روابط دو کشور ادامه خواهیم داد.

 وزیر خارجه مالت

 وزیر خارجه مالت: علاقه‌مند به همکاری‌های سازنده با ایران هستیم

وزیر خارجه مالت در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک گفت: علاقه‌مند به همکاری‌های دوستانه و سازنده با ایران هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر پنجشنبه ۳۰ شهریور به وقت محلی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «یان بورگ» وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سوابق خوب همکاری‌های تجاری دو کشور در گذشته، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها بزودی در مسیر درست خود قرار گیرد.

وزیر امور خارجه به ظرفیت‌های همکاری دو کشور در زمینه‌های شیلات، کشاورزی، دارو و فناوری اشاره کرد و گفت: علاقه‌مند به تقویت همکاری دو کشور در زمینه‌های بندری و کشتیرانی هستیم.

وی همچنین با اشاره به عضویت مالت در شورای امنیت سازمان ملل، آن را یک فرصت برای نقش آفرینی سازنده در فضای بین‌المللی خواند.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به عضویت مالت در اتحادیه اروپا و ساختارهای اروپایی، گفت: در دیدار با آقای بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کردیم که گفت‌وگوهای قوی‌تری بین ایران و اتحادیه اروپا انجام شود.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار مواضع ایران در خصوص برجام و مذاکرات رفع تحریم‌ها، فلسطین و اوکراین را برشمرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه، امور اروپایی و تجارت مالت نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علاقه‌مند به همکاری‌های دوستانه و سازنده با ایران هستیم.

وی افزود: همواره نیازمند دیدار و گفت‌وگو برای شناخت و درک بهتر تحولات هستیم و از پیشرفت تحولات مثبت در روابط خارجی و منطقه‌ای ایران حمایت‌ می‌کنیم.

امیرعبداللهیان

 امیرعبداللهیان به ویتنام دعوت شد

وزیر خارجه ویتنام در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک ضمن دعوت از وی برای سفر به هانوی، آمادگی طرف ویتنامی برای برگزاری نشست کمیسیون‌ مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را اعلام کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز (جمعه) ۳۱ شهریور ماه، در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «بوی تهانا سون» وزیر امور خارجه ویتنام در محل اقامت خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران با ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و ویتنام را ریشه دار، دوستانه و رو به گسترش خواند و آمادگی ایران را برای توسعه این روابط در زمینه‌های مختلف اعلام کرد.

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور به همتای ویتنامی از طریق وزیر خارجه، به نتایج خوب سفر چندی پیش رئیس مجلس ویتنام به تهران و اسناد خوب امضا شده در این سفر اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور آمادگی دارد.

وی حمایت از بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای تقویت روابط و ارتقای حجم مبادلات تجاری بین دو کشور را مهم برشمرد و افزود: در این زمینه لازم‌ است اسناد لازم برای تسهیل همکاری‌های تجاری بین دو کشور امضا شود. امیرعبداللهیان همچنین از همتای ویتنامی برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه ویتنام نیز در این دیدار، روابط دو کشور را قدیمی و ریشه دار خواند و از نتایج سفر رئیس اخیر رئیس مجلس ویتنام به ایران ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین آمادگی طرف ویتنامی برای برگزاری نشست کمیسیون‌ مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را اعلام کرد.

وزیر خارجه ویتنام در راستای استمرار مشورت‌ها و گفت‌وگوها با همتای ایرانی از دعوت امیرعبداللهیان برای سفر به تهران استقبال کرد و از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به هانوی دعوت به عمل آورد.

امیرعبداللهیان

استقبال ایران از گفت‌وگوهای سیاسی عربستان و یمن

رایزنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در نیویورک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مجمع عموی سازمان ملل متحد با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و رایزنی کرد.

 به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به این‌که رهبری و دولت جمهوری اسلامی ایران مسائل جهان اسلام را با دقت دنبال می‌کنند، به سخنرانی  رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان‌ملل متحد اشاره کرد و گفت: ایشان با بلند کردن قرآن در سخنرانی خود، لزوم توجه و اقدام جامعه جهانی در ممانعت از هتک حرمت قرآن و مقدسات اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که مصوبات اجلاس اضطراری وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در خصوص ممانعت از اهانت به قرآن کریم مورد اهتمام و پیگیری قرار گیرد.

حسین امیرعبداللهیان هچنین از تلاش‌های ارزشمند دبیرکل در مسیر تحقق وحدت اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اهمیت تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ‌میزبان چندین میلیون آواره افغانستانی است و هرگونه تحول و بی‌ثباتی در افغانستان بر امنیت منطقه به‌ویژه همسایگان تاثیر مستقیم دارد.

 امیرعبداللهیان همچنین با استقبال از گفت‌وگوهای سیاسی عربستان و یمن، گفت: ایران از روند سیاسی برای حل بحران یمن حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضوع فلسطین، بر لزوم حمایت بیش از پیش جهان اسلام از فلسطین و ملت و مقاومت آن، تاکید کرد.

وی با ابراز خرسندی از گفت‌وگوهای بسیار خوب انجام‌شده میان مقامات عالی ایران و عربستان، از روند پیشرفت روابط و توافق انجام‌شده برای گسترش روابط سازنده میان دو کشور اظهار خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان  همچنین از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی جهت سفر به ایران دعوت کرد.

«حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز ضمن اظهار خرسندی از دیدار و تاکید بر اهمیت جایگاه ایران در جهان اسلام، گفت: از روند بهبود و ارتقاء روابط میان ایران و کشورهای منطقه خرسندیم و آن را به نفع جهان اسلام می‌دانیم.

وی افزود: امکان ایستادگی در مقابل تهدیدات پیش روی جهان اسلام از جمله رژیم اسرائیل جز با وحدت جهان اسلام و کشورهای اسلامی میسر نیست.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: مشکلات و سوءتفاهمات میان کشورهای اسلامی می‌بایست از طریق گفت‌وگوها حل و فصل شوند.

وی همچنین بر اهمیت قوت جهان اسلام برای مقابله با تهدیدات تاکید کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین با رد اهانت به قرآن و مقدسات اسلامی با توسل به شعار آزادی بیان، گفت: آزادی بیان نباید آزادی و حقوق دیگران را در معرض آسیب قرار دهد.

در این دیدار، آخرین وضعیت تحولات سودان و راه‌های کمک به حل بحران این کشور مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان

رایزنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مجارستان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت خود با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه و تجارت مجارستان دیدار و رایزنی کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار از هماهنگی‌های جاری برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک اظهار خرسندی کرد و آن را  گام مهمی برای تقویت همکاری‌های سازنده بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری توصیف کرد.

وی افزود: لازم است نقشه راه دو کشور برای آینده روابط را نهایی کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که "ما ارزیابی مثبتی از همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و مجارستانی به‌ویژه در زمینه انرژی داریم"، گفت : "با توجه به ظرفیت‌های موجود، می‌توانیم همکاری های قوی‌تری داشته باشیم".

وی اجلاس آتی کمیسیون مشترک را فرصت مناسبی برای این هدف دانست.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار، سلام رییس جمهور ایران به همتای خود را از طریق وزیر خارجه مجارستان ابلاغ کرد.

ارزیابی مثبت امیرعبداللهیان از همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و مجارستانی در حوزه انرژی

 وی همچنین از مواضع مستقل مجارستان در قضایای بین‌المللی، تمجید و از مواضع صریح و روشن مجارستان در محکومیت قرآن‌سوزی تشکر کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن اعلام مخالفت کشورمان با جنگ در اوکراین، مواضع اصولی کشورمان در این زمینه را تشریح کرد.

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه و تجارت مجارستان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی نسبت به پیشرفت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، گفت: ما آماده برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور و امضای اسناد مورد توافق برای تسهیل همکاری‌های دوجانبه هستیم.

وی آمادگی خود را جهت استقبال از حسین امیرعبداللهیان در بوداپست اعلام کرد.

ارزیابی مثبت امیرعبداللهیان از همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و مجارستانی در حوزه انرژی

رایزنی وزیران امور خارجه ایران و مجارستان در نیویورک

وزیر امور خارجه مجارستان، همچنین پیشرفت در روابط ایران و عربستان را خوشحال‌کننده دانست و از تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا اظهار خرسندی کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها