تأکید بر اجرای کامل تعهدات توسط اعضای برجام در دیدار بورل با امیرعبداللهیان

کد خبر: 1245703

در دیدار جوزپ بورل با امیرعبداللهیان در نیویورک بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجامی تأکید شد.

تأکید بر اجرای کامل تعهدات توسط اعضای برجام در دیدار بورل با امیرعبداللهیان

در حاشیه برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه بامداد امروز (چهارشنبه) ۲۹ شهریور با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در محل اقامت وزیر خارجه ملاقات و‌ گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات طرفین به مرور آخرین تحولات در روابط دوجانبه و مشورت در خصوص تحولات بین‌المللی و‌ منطقه‌ای پرداختند.

همچنین با بررسی آخرین تحولات و‌ پیشرفت‌ها در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها، گام‌های پیشنهادی و جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرف اروپایی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از توافقات اخیر از جمله در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، در جریان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین ارزیابی طرف ایرانی از گفت‌وگوهای سیاسی با سه کشور اروپایی قرار گرفت.

در این نشست بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها و اجرای کامل تعهدات توسط همه اعضا و طرف‌های برجام تأکید شد.

اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات هسته‌ای، آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه گفت‌وگوها و رایزنی‌های لازم اعلام کرد.

طرفین ابراز علاقه‌مندی کردند تا بر اساس یک چارچوب مورد توافق گام‌های اجرایی را برداشته و زمینه تفاهم هر چه بیشتر را فراهم سازند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها