فواد ایزدی در گفتگو با فردا:

اختلافات بین ایران و آمریکا با تبادل چند زندانی حل نمی‌شود

کد خبر: 1245572

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اینکه تعدادی زندانی آزاد شده اند این نشانه این نیست که بعدا اتفاقی خواهد افتاد.

اختلافات بین ایران و آمریکا با تبادل چند زندانی حل نمی‌شود

گروه سیاسی فردا: تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در آستانه حضور رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل این تحلیل را به دنبال داشت که سیدابراهیم رئیسی دست پر از نیویورک به تهران بر می گردد.

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تبادل زندانیان در آستانه سفر رئیسی به نیویورک گفت: این سفر مهمی است چون دیپلماسی عمومی به کشور کمک می کند. رسانه های غربی درباره ایران دروغ زیاد می گویند بنابراین حضور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای تبلیغات ضدایرانی است.

وی سخنرانی رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل را مهم خواند و افزود: دیدار با جمعیت های مختلف، نشست های خبری و ملاقات های دیپلماتیک در حاشیه این اجلاس امکان خوبی را برای طرح دیدگاه های ایران فراهم می سازد، به همین دلیل روسای جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: داستان ایران و آمریکا به این سادگی نیست که تعدادی زندانی تبادل شوند و مشکلات فی مابین دو کشور حل شود. دشمنی علیه ایران در آمریکا ریشه دار و گسترده است بنابراین گمانه زنی هایی همچون اینکه در آستانه سفر رئیس جمهور به نیویورک تعدادی زندانی آزاد شده اند و این نشانه ای است که آقای رئیسی دست پر قرار است برگردد خیلی مفید نیست چون بعد اتفاقی نخواهد افتاد و عده ای بعدا می گویند این سفر نتیجه ای نداشت.

ایزدی افزود: کارهای معمولی که در این نوع سفرها انجام می شود اگر درست انجام شود برای کشور خوب است. انتظار بیش از حد هم داشتن زمانی معنا دارد که طرف مقابل آمریکا نباشد. نباید دشمنی های آمریکا را علیه ایران فراموش کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها