ابوالفتح در گفتگو با ـ«فردا»:

حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل فرصتی برای رفع اختلافات و کدورت‌هاست

کد خبر: 1245280

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: دیدارهای دیپلماتیک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای تبادل نظر، حل پاره ای اختلافات و کدورت ها و همچنین مشخص کردن سمت و سوی سیاست خارجی کشور در یک سال پیش رو است.

حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل فرصتی برای رفع اختلافات و کدورت‌هاست

گروه سیاسی فردا: سیدابراهیم رئیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل عازم نیویورک شد، طبعا سخنرانی در این اجلاس، دیدار با مقامات سایر کشور، گفتگوهای رسانه ای و نشست های خبری رئیس جمهور می تواند بر معادلات حوزه سیاست خارجی تأثیر گذار باشد.

امیرعلی ابوالفتح در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی است که سران و رهبران کشورها در آنجا برای سخنرانی و ارائه دیدگاه های شان حاضر می شوند و بعضا نکات مهمی در این سخنرانی ها مطرح می شود.

وی افزود: در کنار حضور در این اجلاس دیدارهای دوجانبه و چندجانبه و حتی نشست های منطقه ای انجام می شود. رئیس جمهور ایران نیز هر زمان در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر بوده یکسری دیدارهایی را نیز با مقامات کشورهای دوست و متحد و حتی روسای کشورهایی که قدری با آنها کدورت و اختلاف است، انجام داده است.  

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به ادوار گذشته حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل یادآور شد: برحسب تجربه، پیش بینی می شود که آقای رئیسی با برخی همتایان اروپایی همچون فرانسه و اسپانیا، آفریقایی و آسیایی همچون چین، عراق، ونزوئلا دیدارهایی دهد.

وی ادامه داد: دیدارهای دیپلماتیک در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای تبادل نظر، حل پاره ای اختلافات و کدورت ها و همچنین مشخص کردن سمت و سوی سیاست خارجی کشور در یک سال پیش رو است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها