سیاه نوری در گفتگو با «فردا»:

مشکلات اقتصادی با انتخاب کارآمدها برطرف می‌شوند، نه قهر از انتخابات

کد خبر: 1243609

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتخابات فرصتی است برای انتخاب مسئولان کارآمد بنابراین اگر مردم بخواهند به خاطر مشکلات اقتصادی با انتخابات قهر کنند در واقع این فرصت را از خودشان سلب کرده اند.

مشکلات اقتصادی با انتخاب کارآمدها برطرف می‌شوند، نه قهر از انتخابات

گروه سیاسی فردا: اسفند امسال انتخابات مجلس دوازدهم برگزار می شود. پیش بینی نتیجه این انتخابات که به جای خود؛ برای صحبت از آرایش نیروهای سیاسی در این رقابت‌ها نیز هنوز زود است چرا که در کشور ما همیشه تغییرات و تصمیمات مربوط به انتخابات در دقیقه نود و روزها و ساعت‌های منتهی به انتخابات مشاهده شده است. آنچه که از اکنون می‌توان درباره آن حرف زد و از قضا اهمیتی مضاعف دارد اما میزان مشارکت مردم در این انتخابات است. خاصه آنکه شاهدیم برخی از جریانات سیاسی که امیدی به پیروزی خود در این کارزار ندارند از مدت‌ها قبل ساز تحریم انتخابات را کوک کرده و برای سرد کردن تنور انتخابات می‌کوشند! در این بین البته عواملی نیز وجود دارد که به باور کارشناسان در میزان مشارکت مردم اثرگذار است؛ مثلا وضعیت اقتصادی موجود که نارضایتی‌هایی را در پی داشته و عملکرد دولت در حیطه عمل به وعده‌های انتخاباتی. در این شرایط وقت آن است که مسئولان محترم برای کمک به افزایش مشارکت هم که شده، به موانع موجود درست و دقیق نگریسته و با حداکثر توان در رفع آن و امیدوار کردن جامعه بکوشند.

حسین سیاه نوری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار «فردا» ضمن تاکید بر اهمیت افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: بارزترین و بزرگترین اهمیت حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی، اثبات مقبولیت نظام و جایگاه والای مردم‌سالاری در اداره کشور است که انتخاب مسئولان با رأی مستقیم مردم انجام می شود.

وی افزود: بهترین مولفه برای اینکه مردم ایران خودشان را به خودشان و جهان ثابت کنند، حضور در انتخابات و نشان دادن نقش تأثیرگذار مردم به صورت عملی در انتخابات است. در واقع مردم با حضور در پای صندوق های رأی نشان می دهند آنچه آنها انتخاب می کنند، می شود.

کارشناس مسائل سیاسی درباره احتمال کاهش مشارکت بر اثر مشکلات اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی باعث ریزش مشارکت مردم در انتخابات می شود بنابراین باید انتظارات از نظام مردم به ویژه در حوزه معیشت تا آنجا که امکان دارد برآورده شود اما اگر این انتظار برآورده نشد و مردم بخواهند صندوق رأی را مورد قهر قرار دهند در واقع خودشان را مورد قهر قرار دادند.

این استاد دانشگاه افزود: انتخابات فرصتی است برای انتخاب مسئولان کارآمد بنابراین اگر مردم بخواهند به خاطر مشکلات اقتصادی با انتخابات قهر کنند در واقع این فرصت را از خودشان سلب کرده اند. مردم می توانند در پای صندوق های رأی حاضر شوند و افراد کارآمد را براساس شاخص های خوب انتخاب کنند تا این افراد با قرار گیری بر مسندهای تصمیم گیری آثار مثبتی را در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی برای جامعه به ارمغان آورند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها