فضائلی: پشت‌پرده تلاش‌های دولت برای مردم مستندسازی شود

کد خبر: 1242654

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تمجید رهبر انقلاب از اقدامات دولت، بر اهمیت روایت هنرمندانه این اقدامات تأکید و تصریح کرد: مستندهای ساخته شده از ابعاد فنی، اقتصادی و سیر تکمیل‌ پروژه‌های انجام شده توسط دولت، می‌تواند توانمندی‌های پشت آن را نشان دهد و به درک بهتر مردم از اقدامات دولت و عظمت این پروژه‌ها کمک کند.

فضائلی: پشت‌پرده تلاش‌های دولت برای مردم مستندسازی شود

«مهدی فضائلی» تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در تمجید از عملکرد و خدمات دولت سیزدهم اظهار کرد: باید تمام بیانات رهبر انقلاب، اعم از تمجید و تذکر در این دیدار را توأمان مورد توجه قرار داد اما تمجید ایشان از دولتمردان، مدال افتخار و سرمایه آن‌ها محسوب می‌شود و مسئولیت‌شان را در انجام وظایف سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: حمایت‌ رهبر انقلاب از دولت‌ها وجه عمومی دارد و همه مسئولان قوه مجریه پیشین با همه گرایش‌ها را شامل می‌شود اما دولت سیزدهم به چند دلیل مورد تمجید ویژه قرار گرفتند؛ بخشی از این تمجیدها به دلیل فعالیت‌های مهم قوه مجریه در حوزه اقتصادی و بخش‌های زیربنایی کشور است.

فضائلی، توجه و اهتمام دولت به امور زیربنایی را عامل تغییرات در این حوزه توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، این مهم را در یک گزاره خلاصه کردند و فرمودند دولت، فردای کشور را فدای امروز نکرده است.

این فعال رسانه‌ای، مردم‌داری دولت سیزدهم را ریشه تجلیل رهبر انقلاب از دولت دانست و تصریح کرد: رفتار دولت با مردم هم از دیدگاه رهبر انقلاب و هم عموم جامعه ارزشمند است؛ دولت سیزدهم در برابر مردم متواضع بوده و با آن‌ها ارتباط مستقیم داشته است؛ این امر در نظام دینی ما بسیار حائز اهمیت است و هر دولتمردی که به این موارد توجه کند، مورد احترام و تکریم مردم خواهد بود.

فضائلی، رویکرد تعاملی دولت با همسایگان را دلیل دیگر تمجید رهبر انقلاب از دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با وجود اهمیت بسیار زیاد تعامل با همسایگان، این مهم در گذشته مورد توجه نبود؛ این درحالی‌ست که همسایگان، از نظر اقتصادی و امنیتی برای کشور ما بسیار مهم هستند.

وی گسترش و تسهیل روابط با همسایگان در سایه تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم وجود مناقشه با آن‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: دولت سیزدهم در این زمینه گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از اظهارات خود، به مسئولان دولت متذکر شد برای افزایش رضایت رهبر انقلاب و مردم باید تذکرات و نکاتی که ایشان مطرح کردند، مورد توجه قرار دهند و ادامه داد: مشکلات حوزه معیشتی، مسکن و نیازهای ضروری مردم را موانعی توصیف کرد که مانند غبار روی اقدامات بزرگ دولت نشسته و اجازه دیده‌شدن آن‌ها را نمی‌دهد.

فضائلی با تأکید بر اینکه با رفع یا کم‌شدن این موانع، عملکرد دولتمردان برای مردم ملموس‌تر خواهد شد، افزود: گشایش‌ها، اقدامات زیربنایی و کلان دولت در این حوزه‌ها و دیده‌شدن ثمره آن‌ها در زندگی روزمره مردم، غبارها را برطرف خواهد کرد و موجب می‌شود تا مردم اقدامات دولت را بهتر درک کنند.

وی درباره ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخش از اقدامات دولت برای آحاد جامعه، اظهار کرد: رهبر انقلاب اطلاع‌رسانی را یک هنر دانستند که باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد؛ با توجه به جایگاه، گستره، فعالیت‌ها و ارتباطی که دولت با زندگی مردم دارد، اطلاع‌رسانی درباره اقدامات این قوه اهمیت زیادی برای امیدآفرینی و اعتمادافزایی دارد.

این کارشناس رسانه، با بیان اینکه باید هنرمندی در اطلاع‌رسانی را درک و از خبررسانی صرف و تک‌بعدی و کم اثر پرهیز کرد، استفاده از تجارب و دیدگاه‌های نخبگان در عرصه‌های ارتباطات و اطلاع‌رسانی را راهگشا دانست و گفت: تصویرسازی واقعی از اقدامات دولت مانند افتتاح طرح‌های عمرانی عظیم، نیازمند اطلاع‌رسانی هنرمندانه و بهره‌گیری از امکانات تصویری از لحظه آغاز تا پایان است.

فضائلی تصریح کرد: مستندهای ساخته‌شده از پروژه‌های دولت می‌تواند ابعاد فنی، اقتصادی و سیر تکمیل‌شدن و توانمندی‌های پشت آن را نشان بدهد و به درک بهتر مردم از اقدامات دولت و عظمت این پروژه‌ها کمک کند؛ با این حال معتقدم سرمایه‌گذاری در حوزه‌ اطلاع‌رسانی در مقایسه با بودجه‌های صرف‌شده برای پروژه‌های مختلف ناچیز اما بسیار مهم است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها