جمالی نوبندگانی در گفتگو با «فردا»:

نفع انتخاباتی بهبود شاخص‌های اقتصادی برای اصولگرایان

کد خبر: 1242607

با وجود دستاوردهای اقتصادی و دیپلماتیک دولت، باید دید تا انتخابات چقدر آثار این دستاوردها در زندگی مردم ملموس خواهد بود.

نفع انتخاباتی بهبود شاخص‌های اقتصادی برای اصولگرایان

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس شورای اسلامی 6 ماه دیگر برگزار می شود، بسیاری از کارشناسان و فعالان سیاسی بر این باورند که عملکرد دولت نقش مهمی در جهت گیری آرای عمومی خواهد داشت.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تأثیر عملکرد دولت بر جهت گیری آرای مردم در انتخابات مجلس گفت: قطعا رضایتمندی مردم در حوزه های مختلف به ویژه موضوعات اقتصادی می تواند عامل محرکی برای افزایش سطح مشارکت باشد؛ البته عکس این حالت نیز صادق است.

وی افزود: در این میان باید توجه داشت که مسائل و مشکلات کنونی کشور ما ریشه در گذشته دارند بنابراین در کوتاه مدت ممکن است دولت نتواند همه این مشکلات را حل و فصل کند. فشار تحریم ها از یک طرف و انباشت مشکلات اقتصادی حل نشده از سوی دیگر منجر به عوارضی همچون تورم افسارگسیخته، رکود، بی انگیزگی تولیدکنندگان برای ادامه فعالیت به دلیل عدم توجیه اقتصادی و غیره شده است.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به دستاوردهای اقتصادی و دیپلماتیک دولت یادآور شد: اقداماتی شروع شده است، در حوزه فروش نفت شاهد گشایش هایی هستیم. عضویت ایران در پیمان شانگهای و بریکس می تواند علاوه بر مزیت های دیپلماتیک، به چرخ اقتصاد کشور تحرک ببخشد. روابط با عراق، افغانستان و پاکستان گسترش یافته و شاهد تنش زدایی با عربستان، امارات و بحرین در این حوزه ها هستیم.

وی ادامه داد: با وجود دستاوردهای اقتصادی و دیپلماتیک دولت، باید دید تا انتخابات چقدر آثار این دستاوردها در زندگی مردم ملموس خواهد بود. هر چقدر این آثار بیشتر نمایان شود به نفع طیف سیاسی حاکم بر دولت و مجلس خواهد بود. در واقع اگر وضع شاخص های اقتصادی بهتر شود به نفع اصولگراها خواهد بود چون مردم بهتر شدن اوضاع اقتصادی را ناشی از عملکرد دولت و مجلس می بینند.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها