واکنش آصفری به اظهارات ضدایرانی مدیرکل آژانس

کد خبر: 1241837

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با یادآوری اظهارات ضدایرانی مدیرکل آژانس، گفت: گروسی به نماد بی‌اعتمادی دولت‌ها به آژانس تبدیل شده زیرا سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند.

واکنش آصفری به اظهارات ضدایرانی مدیرکل آژانس

محمدحسن آصفری در واکنش به اظهارات ضدایرانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص عدم همکاری‌ کشورمان با این نهاد بین المللی و عدم شفاف‌سازی فعالیت های هسته ای، گفت: این روزها رافائل گروسی جایگاهی که باید داشته باشد را از دست داده  و به نماد بی اعتمادی دولت ها به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تبدیل شده زیرا وی به آمریکا و رژیم صهیونیستی تعهد دارد و سیاست های آنها را دنبال می کند.

ایران اعتقادی به بهره مندی از تسلیحات هسته‌ای ندارد

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در واقع وی بجای اینکه از مجامع بین المللی بخواهد چرا رژیم صهیونیستی حاضر نیست به ان.پی.تی بپیوندد، ایران را زیر سوال می برد که امری قابل تامل و تعجب است!. همگان می دانند از زمان محمد مصطفی البرادعی تاکنون بازدیدهای مستمر و متعددی از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته و پس از برجام نیز راستی آزمایی های زیادی صورت گرفت که نشان دهنده روند صحیح فعالیت صلح آمیز جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ایران اعتقادی به بهره مندی از تسلیحات هسته‌ای ندارد زیرا این موضوع حرام شرعی بوده و بر خلاف مقررات حقوق بشری است؛ به عبارتی بمب اتم هیچگاه جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه تاکید جدی داشته اند و حجت شرعی محسوب می‌شود.

حیثیت آژانس با موضع‌گیری‌های سیاسی گروسی از دست رفته است

ین نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: گروسی باید پاسخگو باشد که چرا نتوانسته کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و غیره که دارای بمب و زرادخانه اتمی هستند را خلع سلاح و به ان.پی.تی متعهدشان کند. متاسفانه اینگونه موضع گیری ها صرفا در زمان هایی مطرح می شود که صحبت از مذاکرات هسته ای است و هیچ تاثیری در روند فعالیت های کشورمان نخواهد داشت.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بداند حیثیت این نهاد بین المللی بخاطر موضع گیری های سیاسی و غیر فنی وی، از دست رفته است./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها