هراس آمریکا از نفوذ منطقه‌ای ایران/ بر حمایت ایران از گروه‌های منطقه نظارت می‌کنیم

کد خبر: 1240126

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن به نظارت بر حمایت ایران از برخی گروه‌ها در منطقه ادامه می‌دهد.

هراس آمریکا از نفوذ منطقه‌ای ایران/ بر حمایت ایران از گروه‌های منطقه نظارت می‌کنیم

 لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را نیز بر عهده دارد در نشست این شورا درباره خاورمیانه به حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان پرداخت و مدعی شد که فلسطینی‌ها علیه اسرائیل حملات تروریستی انجام می‌دهند و آمریکا به شدت نگران خشونت‌ها در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی است.

بنابر گزارش وب سایت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، گرینفیلد در ادامه گفت: ما پرتاب موشک توسط شبه نظامیان در کرانه باختری را محکوم می‌کنیم، اتفاقی که عمیقاً نگران کننده است. همچنین حمله تروریستی شهرک نشینان در برقع در ۴ اوت که منجر به کشته شدن یک فلسطینی ۱۹ ساله شد را به شدت محکوم می‌کنیم. ما یادآور می‌شویم که اسرائیل چندین دستگیری انجام داده است و انتظار داریم که پاسخگویی و عدالت در تمام موارد افراط‌گرایی خشونت‌آمیز چه برای فلسطینیان و چه برای شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی به‌طور مساوی دنبال شود.

وی افزود: تشدید خشونت‌ها نشان دهنده لزوم برداشتن گام‌های فوری از سوی طرفین درگیری برای کاهش تنش و بازگرداندن آرامش است. ما نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینیان را تشویق می‌کنیم تا همکاری خود را برای بهبود وضعیت امنیتی در کرانه باختری افزایش دهند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انواع خشونت و تحریک به خشونت انجام دهند و از اقداماتی که به تنش‌ها دامن می‌زند، از جمله شهرک‌سازی، اخراج، تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها، تروریسم، تحریک خشونت و پرداخت پول به خانواده‌های تروریست‌ها خودداری کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با این ادعا که «حزب‌الله در امتداد خط آبی مرتکب اقدامات تحریک‌آمیز می‌شود» تاکید کرد که واشنگتن به شدت نگران این اقدامات است و آن را  تهدیدی فزاینده برای صلح و امنیت لبنان و همچنین اسرائیل می‌داند.

وی در ادامه هراس آمریکا از نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به تکرار ادعاهای واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و گفت: ما همچنان به نظارت بر حمایت ایران از حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه نظامی که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه انجام می‌دهند، ادامه خواهیم داد.

گرینفیلد همچنین مدعی شد که ایالات متحده به ترویج اقدامات برای کاهش تنش‌ها ادامه خواهد داد و کماکان از راهکار دو کشوری حمایت می‌کند، زیرا بر این باور است که گفت‌وگو با حسن نیت بهترین راه برای برقراری ثبات است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها