تجلیل نوش‌آبادی درباره توافقات اخیر با آمریکا برای آزادسازی منابع ارزی ایران

کد خبر: 1239660

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته برای آزاد سازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی گفت: هرگونه تصمیم و توافقی در چارچوب اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت انجام می‌شود تا در نهایت حقوق ملت و منافع ملی تامین شود.

تجلیل نوش‌آبادی درباره توافقات اخیر با آمریکا برای آزادسازی منابع ارزی ایران

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آزاد سازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی و توافقات انجام شده اظهار کرد: تصمیماتی که نظام اسلامی می‌گیرد فردی و دستگاهی نیست این تصمیماتی است که بنا بر ضرورت و در چارچوب اصول سه‌گانه عزت، مصلحت و حکمت گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر امروز بنا بر ضرورت و مصلحت تبادلی در بحث زندانیان انجام می‌شود برای آن بوده که به حقوق‌مان دست پیدا کنیم و بتوان با تامین منافع ملی شاهد بازگشت پول‌های بلوکه شده باشیم. اینها همه برای حفظ منافع و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است؛ تصمیماتی که در چارچوب سه گانه عزت، مصلحت و حکمت گرفته می‌شود البته باید براساس جهاد تبیین سیاست خارجی و امنیت ملی بتوان افکار عمومی را همراه کرد تا قبل از آنکه روایات نادرست و تحلیل‌های غلط ارائه شود واقعیات توسط مسئولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با مردم در میان گذاشته شده و اخبار درست برای آنها بازگو شود. همچنین تحلیل‌های مناسبی ارائه داشت تا دیگران موج سواری نکرده و بخواهند به تصمیمات مسئولان خدشه وارد کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در راستای اعتماد عمومی و اقناع سازی و تصمیمات اخذ شده واقعیات با مردم در میان گذاشته شود و این‌ که تمامی تصمیمات برای تامین منافع ملت و برون‌رفت از فشارها گرفته شده است، چون دشمن با اعمال تحریم‌های ظالمانه و فشارهای اقتصادی ناعادلانه اقداماتی همچون بلوکه کردن پول‌های ما در خارج کشور را انجام می‌دهند، طبیعتا ما باید با استفاده از ابزارهای دیپلماتیک اقداماتی برای رسیدن به حق خودمان را انجام دهیم.

نوش‌آبادی ادامه داد: از طرفی دیگر ما برای رعایت اصول انسانی ممکن است توافقاتی برای آزاد سازی اتباع خود داشته باشیم و با کشوری توافق کرده تا اتباع مبادله شوند اینها همه در چارچوب سیاست‌های نظام است لذا تصمیمات این چنینی چه در بحث تبادل زندانیان و آزاد سازی منابع در دولت‌های قبل بوده چون جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مستقل برای حفظ منافع اقتصادی و سیاسی و امنیت خود تصمیمات ملی می‌گیرد که برای آن هم فرآیندی طی شده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها