دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس سوریه در دمشق

کد خبر: 1237643

هیات پارلمانی ایران که به دمشق سفر کرده است، با رئیس مجلس این کشور و برخی اعضای آن دیدار و رایزنی کردند.


دیدار هیات پارلمانی ایران با رئیس مجلس سوریه در دمشق

هیات پارلمانی ایران که به دمشق سفر کرده است، با رئیس مجلس این کشور و برخی اعضای آن دیدار و رایزنی کردند.

به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی که در راس هیاتی به دمشق سفر کرده است با حموده صباغ، رئیس مجلس سوریه دیدار کرد.

در این دیدار که در ساختمان مجلس سوریه برگزار شد، حموده صباغ بر روابط تاریخی و مستحکم تهران و دمشق تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روابط ایران و دمشق با خون شهدای دو کشور در دفاع از سوریه و حاکمیت آن در مقابله با تروریسم محکم تر شده است، بر لزوم گسترش روابط در زمینه های مختلف به ویژه روابط پارلمانی که در راستای‌ خدمت به مردم دو کشور است تاکید کرد.

رئیس مجلس سوریه در ادامه به تجاوزهای اشغالگران آمریکایی به بخشی از خاک سوریه و غارت منابع آن و همچنین قطع آب بیش از یک میلیون شهروند سوری در الحسکه توسط اشغالگران ترکیه اشاره کرد و گفت که این اقدامات جنایتی علیه بشریت است.

وی همچنین به تحریم های اقتصادی یک جانبه وضع شده علیه ملت سوریه اشاره کرد.

از سوی دیگر، جلال زاده به روابط مستحکم ومتمایز تهران و دمشق اشاره کرد و خواستار گسترش هرچه بیشتر آن به ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری شد.

وی همچنین از مواضع سوریه در حمایت از جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی در پارلمان ایران خاطرنشان کرد که پیروزی های سوریه بر تروریسم ثابت کرد که اراده ملت ها قوی تر از مستکبران و سلطه گران است.

جلال زاده همچنین خواستار برگزاری کنفرانس پارلمانی با مشارکت کشورهایی شد که از تحریم های یکجانبه اقتصادی آمریکا و غربی ها رنج می برند.

وی گفت که هدف از این کنفرانس تبادل تجربه ها در چگونگی مقابله با این تحریم ها است.

در این دیدار اعضای دفتر مجلس سوریه، اعضای کمیسیون های امنیت ملی، روابط عربی و خارجی سوریه و همچنین اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور حضور یافتند.

هیات پارلمانی ایران که به سوریه سفر کرده است حسن نوش آبادی، حسن همتی، کریمی قدوسی، حسین اسدی و عباس گلرو را شامل می شود.

حسین اکبری ، سفیر ایران در دمشق نیز در این نشست حضور داشت.

بر اساس این گزارش ، هیات ایرانی امروز به طور جداگانه با اعضای کمیسیون های امنیت ملی ، روابط خارجی و گروه دوستی ایران و سوریه دیدار و گفت وگو کرده بودند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها