مهرداد لاهوتی در گفتگو با فردا:

فضای اقتصادی مطلوب با مشارکت بالا در انتخابات ایجاد می‌شود

کد خبر: 1237483

یک فعال سیاسی گفت: اگر دنبال آن هستیم که فضای اقتصادی را مطلوب تر کنیم، باید مشارکت بالا در انتخابات را جدی بگیریم و اهمیت این موضوع را به مردم منتقل کنیم.

فضای اقتصادی مطلوب با مشارکت بالا در انتخابات ایجاد می‌شود

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس آینده اسفندماه امسال برگزار می شود، سئوال این است که چه نسبتی بین منافع ملی و میزان مشارکت در انتخابات وجود دارد؟

مهرداد لاهوتی در گفتگو با فردا درباره نسبت بین منافع ملی و میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: مشارکت در انتخابات پیامی را به دنیا منتقل می کند چون اعتماد مردم نسبت به حاکمیت را نشان می دهد.

وی افزود: میزان مشارکت مردم در انتخابات قطعا در نوع نگاه دیگر کشورها به ایران موثر است و آنها این موضوع را به ویژه در حوزه تعریف همکاری های اقتصادی بین خود و ایران مدنظر قرار می دهند بنابراین این تصور غلطی است که بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور ارتباطی با میزان مشارکت مردم در انتخابات ندارد.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: وی با اشاره به قانون برنامه هفتم توسعه ادامه داد: برای رشد اقتصادی 8 درصد در قانون برنامه هفتم آمده که نیاز به 10 میلیارد یورو در سال نیاز به سرمایه گذاری خارجی داریم. اگر سطح مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد جذب این میزان سرمایه گذاری خارجی تسهیل می شود و برعکس.

وی افزود: اگر دنبال آن هستیم که فضای اقتصادی را مطلوب تر کنیم، باید مشارکت بالا در انتخابات را جدی بگیریم و اهمیت این موضوع را به مردم منتقل کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به مذاکرات ایران در سطح سیاست خارجی اظهار کرد: هم اکنون مسائل سیاسی ما به مسائل اقتصادی و مسائل اقتصادی ما به تعاملات در حوزه سیاست خارجی گره خورده است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می تواند خیلی از مسائل در حوزه سیاست خارجی را برطرف کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها