ایرنا/ کدخدایی: ساز و کار‌های اجرا و نظارت بر انتخابات کاملاً مردمی است

کد خبر: 1236194

زیر سؤال بردن سازوکار‌های اجرا و نظارت بر انتخابات از روش‌های همیشگی بدخواهان نظام برای دلسرد کردن مردم است؛ در حالی که در کشور ما اجرا و نظارت بر انتخابات کاملاً مردمی است و هم اعضای هیئت‌های اجرایی و هم اعضای هیئت‌های نظارت از میان مردم هستند.

ایرنا/ کدخدایی: ساز و کار‌های اجرا و نظارت بر انتخابات کاملاً مردمی است

«فردا» - عباسعلی کدخدایی در جمع دانشجویان خواهر شرکت‌کنندگان در بیست و هشتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی، با اشاره به اصل ششم قانون اساسی، نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران را تعیین‌کننده برشمرد و افزود: تأثیرگذاری مردم بر سرنوشت کشور از طریق اتکای امور کشور بر آرای آن‌ها محقق می‌شود که جلوه‌گاه آن انتخابات است.

به گزارش ایرنا، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان سپس برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را در اواخر سال جاری بسیار مهم دانست و گفت: پیگیری تحقق راهبرد‌های چهارگانه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت که از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات امسال مطرح شده‌اند، وظیفه همه دلسوزان کشور و از جمله جامعه نخبگانی است که دانشجویان را هم شامل می‌شود. کدخدایی با تأکید بر اینکه سلامت تمام انتخابات برگزار شده در کشور قابل تأیید است، افزود: البته این به معنای این نیست که وجود برخی مشکلات را که از جمله آن‌ها ایرادات قوانین انتخاباتی است نادیده بگیریم. به هر حال قوانین انتخاباتی ما با اقتضائات سال‌های ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین شده‌اند و اصلاحات انجام شده نیز معمولاً حداقلی بوده است و بعضاً شاهد وجود مشکلاتی مانند ثبت‌نام بسیار گسترده داوطلبان هستیم که حل این مشکلات نیازمند اصلاحات جامع در قوانین انتخاباتی است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه به راهبرد مشارکت مردم در انتخابات و اهمیت آن در سرنوشت کشور پرداخت و نقش نخبگان جامعه و به‌ویژه دانشجویان را در تحقق آن تعیین‌کننده دانست و افزود: دشمنان تمام ظرفیت‌های خودشان را برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات به صحنه آورده‌اند و اقتضای این امر این است که دلسوزان کشور با ورود جدی به عرصه جهاد تبیین، برای تحقق مشارکت حداکثری تلاش کنند. وی زیرسؤال بردن سازوکار‌های اجرا و نظارت بر انتخابات را از روش‌های همیشگی بدخواهان نظام برای دلسرد کردن مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که در کشور ما اجرا و نظارت بر انتخابات کاملاً مردمی است، زیرا هم اعضای هیئت‌های اجرایی و هم اعضای هیئت‌های نظارت از میان مردم انتخاب می‌شوند.

روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها