مصوبه کمیسیون تلفیق برای جداسازی آب شرب از بخش کشاورزی

کد خبر: 1235859

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای جداسازی آب شرب از آب کشاورزی و فضاهای سبز خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای جداسازی آب شرب از بخش کشاورزی

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست صبح امروز این کمیسیون، گفت: مصوبات امروز کمیسیون مربوط به حوزه کشاورزی و بحث تامین آب در این حوزه بود.

وی افزود: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز بنا شد تا پایان سال دوم اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، آب شرب از آب بخش‌های کشاورزی صنعت و فضاهای سبز جدا شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس اظهار کرد: بر این اساس بنا شد تا آب مورد نیاز بخش صنعت از پساب‌ها تامین شود و آب مورد نیاز بخش کشاورزی و فضاهای سبز نیز از آب شرب جداسازی شود.

ابوترابی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا سازمان‌های دولتی، نظامی و انتظامی که اقدام به برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی از طریق چاه می‌کنند، برای این منظور پروانه چاه داشته باشند و با نصب کنتورهای حجمی میزان برداشت آنها از آب‌های زیرزمینی مشخص شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون آب انتقال یافته از دریای عمان و خلیج فارس و همینطور مصوبات قبلی شورای عالی آب از اجرای مصوبه کمیسیون تلفیق در صورت تبدیل شدن به قانون مستثنا خواهند بود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها