علیرضا نظری در گفت‌وگو با «فردا»:

دولت مشکلات را می‌داند اما نمی‌تواند آنها را حل کند| آثار سیاست‌های سردرگم و بلاتکلیف را در همه جا شاهدیم

کد خبر: 1235376

نماینده مجلس گفت: سیاست های سردرگم و بلاتکلیف حاکی از آن است که یک نقشه راه درستی در حوزه اجرا وجود ندارد، حتی قوانینی که مجلس مصوب می کند در اجرا با مشکلاتی مواجه می شوند که عملا آن هدف مورد نظر محقق نمی شود.

دولت مشکلات را می‌داند اما نمی‌تواند آنها را حل کند| آثار سیاست‌های سردرگم و بلاتکلیف را در همه جا شاهدیم

گروه سیاسی فردا: تأمین کالاهای اساسی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما در این روزها شاهد هستیم یک روز مرغ نیست، یک روز تخم مرغ، یک روز دارو نایاب می شود و یک روز آب و برق قطع می شود.

علیرضا نظری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره میزان پیگیری مجلس از دولت برای پاسخگویی به نیازهای ضروری جامعه گفت: کمیسیون های تخصصی مجلس، مسئولان سازمان ها و وزارتخانه های حوزه مربوط به خود را دعوت و مطالبات مردم را به آنها منتقل می کنند. منتها بخش عمده این وضعیت به ضعف مدیریتی بر می گردد.

وی افزود: با وجود قوانین مصوب، متأسفانه در حوزه اجرا ناکارآمدی مشهود است. اکثرا مدیرانی در رأس کارند که گرچه به لحاظ فردی سلامت و پاکدست هستند اما چون تجربه کاری ندارند موفق نیستند بنابراین معتقدم بخش زیادی از این مسائل و مشکلات به حوزه مدیریتی مربوط می شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت مشکلات را می‌داند اما نمی‌تواند آنها را حل کند، اظهار کرد: نمونه مشخص و واضح آن بورس است. یک روز همه را بسیج و ملزم می کنند که باید محصول داخل بورس عرضه شود، بعد مدتی الزام می کنند که باید از بورس خارج شوند. یک روز خودروهای پرمصرف را مبنای قیمت گذاری شورای رقابت می گذارند، یک روز خودروهای منتاژی و گران قیمت را نیز تحت قیمت گذاری شورای رقابت می آورند.

نظری ادامه داد: این سیاست های سردرگم و بلاتکلیف حاکی از آن است که یک نقشه راه درستی در حوزه اجرا وجود ندارد، حتی قوانینی که مجلس مصوب می کند در اجرا با مشکلاتی مواجه می شوند که عملا آن هدف مورد نظر محقق نمی شود. حالا آثار این وضعیت را می توان در همه جا همچون بازار خودرو، بورس یا عرصه تولید و توزیع محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه مشاهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها