فردا گزارش می‌دهد؛

مدیریت و تدبیر اسیر چالش‌های روزمره

کد خبر: 1234979

مشکلات اقتصادی امروز حتی در پایه‌ای‌ترین حالت خود زندگی مردم را دچار سختی کرده است.

مدیریت و تدبیر اسیر چالش‌های روزمره

گروه سیاسی فردا: نحوه تأمین و توزیع کالاهای اساسی به یک چالش تبدیل شده است و همچون یک چرخه دائم تکرار می شود، یک روز مرغ نیست یک روز تخم مرغ؛ یک روز دارو نیست یک روز روغن. یک روز برق نیست یک روز آب. در واقع جامعه همواره در اضطراب و نگرانی به سر می برد که فردا چه خواهد شد؟

حلقه مفقوده تدبیر و مدیریت

دولت سیزدهم در وضعیتی سکان اجرایی کشور را به دست گرفت که منتقد بی تدبیری های دولت پیش از خود بود و اعتقاد داشت «جوجه کشی در صنعت مرغداری یا گرانی پیاز و سیب زمینی ربطی به تحریم ها ندارد و حاصل فقدان برنامه ریزی و مدیریت ضعیف است». حال در آستانه آغاز سال سوم مسئولیت این دولت، اساسا مردم نمی دانند نگاه مسئولان اجرایی به فردا چه هست که براساس آن امیدوار باشند که اوضاع اقتصادی بهتر می شود.

چالش‌های تکراری روزمره

کسی در تلاش و کوشش مسئولان اجرایی برای حل مشکلات جامعه کوچکترین تردیدی ندارد اما شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که مسئولان مشغول رتق و فتق امور روزمره شدند و فرصتی برای برنامه ریزی راهبردی با هدف خروج از وضعیت کنونی ندارند؛ در همین رابطه عزت الله یوسفیان ملا به خبرنگار فردا گفت «در خبرها آمد که مرغ از کیلویی 100 هزار تومان فراتر رفت، تمام دولت و اتاق بازرگانی به تکاپو می افتند تا قیمت مرغ از 100 هزار تومان فراتر نرود. به این وضعیت می گویند روزمره گی».

وی افزود «امروز دغدغه و تمرکز مسئولان اجرایی بر این است که به وضعیت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز و گندم رسیدگی کنند. 4 ماه از سال گذشت هنوز از مسئولان دولتی سئوال می شود که آیا بنزین گران می شود یا خیر؟ و آنها نیز در پاسخ می گویند مطمئن باشدی گران می شود.»

این نماینده ادوار یادآور شد «برنامه پنج ساله توسعه با ماه ها تأخیر تحویل مجلس شد، علت هم این بود که دولت مشغول رفع مسائل روز بود و فرصتی برای برنامه ریزی آینده نداشت. اگر شرایط روزمرگی ادامه پیدا کند واقعا باید نگران بود. ما باید فردانگر شویم تا از شرایط روزمرگی خارج شویم».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها