محمدجواد جمالی در گفتگو با فردا:

در موضوع دخالت خارجی هیچ مماشاتی نمی‌کنیم می‌خواهد روسیه باشد یا آمریکا

کد خبر: 1233624

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: روس ها باید بدانند همکاری‌ها با ایران حد و مرزی و خطوط قرمزی دارد؛ منافع ملی و تمامیت ارزی ما باید رعایت شود فرقی هم نمی کند طرف مقابل می خواهد روسیه باشد یا آمریکا.

در موضوع دخالت خارجی هیچ مماشاتی نمی‌کنیم می‌خواهد روسیه باشد یا آمریکا

گروه سیاسی فردا: در بیانیهٔ مشترک کشورهای حاشیهٔ خلیج فارس و روسیه به موضوع جزایر سه گانه اشاره داشت که با واکنش ایران مواجه شد.

محمدجواد جمالی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نگاه ایران به همراهی روسیه با ادعای واهی امارات گفت: همه مناسبات سیاسی بین کشورها حول محور منافع ملی آن کشورها می چرخد بنابراین هیچ گاه هیچ دوستی یا دشمنی دائمی نیست. روس ها با توجه به درگیری های شان در اوکراین تحت تحریم شدید اروپا و آمریکا قرار دارند بنابراین می خواهند کانال جدیدی را برای نقش آفرینی در عرصه بین الملل باز کنند.

وی افزود: با توجه به منابع مالی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، روسیه همچون چین به این کشورها متمایل شده بنابراین مسکو تحت بعضی شرایط ممکن است که چنین بیانیه هایی را امضا کند اما ایران در موضوع دخالت خارجی در امور داخلی خودش هیچ مماشاتی نخواهد کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه و محکوم کردن این بیانیه توسط سخنگوی وزارت خارجه، گفت: روس ها باید بدانند همکاری‌ها با ایران حد و مرزی و خطوط قرمزی دارد؛ منافع ملی و تمامیت ارزی ما باید رعایت شود فرقی هم نمی کند طرف مقابل می خواهد روسیه باشد یا آمریکا.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه ما در مقابل دفاع از تمامیت ارزی خود کوتاه نمی آییم، افزود: خوشحال شدم وقتی دیدم که همه جناح های سیاسی در مقابل این اقدام روسیه موضع گیری کردند اما این باید در همه موضوعات اتفاق بیفتد یعنی زمانی هم که غرب چنین کاری کرد باید همه جریانات اقدام غرب را محکوم کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها