مصطفی اقلیما در گفتگو با فردا مطرح کرد؛

راهکارهای بازگرداندن امید و نشاط به جامعه

کد خبر: 1232490

پدر مددکاری اجتماعی ایران گفت: اگر زیرساخت ها درست نشود شاید برگزاری جشن ها مدتی شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کند اما بعد چند روز اثر آن تمام می شود.

راهکارهای بازگرداندن امید و نشاط به جامعه

گروه سیاسی فردا: امروز جامعه ایران آنقدر درگیری مشکلات اقتصادی و روزمرگی شده است که به نظر می رسد امید و نشاط در زندگی مردم در حال کم رنگ شدن است. حال سئوال این است که چه طور می توان امید و نشاط را به زندگی مردم برگرداند و آن را تقویت کرد.

مصطفی اقلیما در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نحوه بازگرداندن امید و نشاط به زندگی مردم گفت: ما مناسبت های زیادی داریم می توانیم آنها جشن بگیریم و این اتفاق خوبی است چون باعث می شود همه با هم آشتی کنند تا برای مدت کوتاهی هم که شده فشارها و سختی های زندگی خودشان را از یاد ببرند.

وی افزود: البته این جشن ها بهتر است مثل جشن نیمه شعبان مردمی برگزار شود تا هر کسی بر این باشد تا ظرفیتی را به آن جشن اضافه کند، نه آنکه فرد بیاید تا یک چیزی را با خود ببرد. اگر دستگاه های دولتی مدیریت این جشن ها را داشته باشند آن وقت مردم خودشان را کنار می کشند اما وقتی کار دست مردم باشد، آنها برای باور و اعتقاد دینی شان همه کار می کنند.

پدر مددکاری اجتماعی ایران اظهار کرد: اگر می خواهیم همیشه جامعه با امید و نشاط باشد، با صرف برگزاری جشن این اتفاق نمی افتد بلکه باید زیرساخت ها را درست کرد. برگزاری جشن حکم مُسکنی است که دکتر برای فرونشاندن موقتی درد بیمار تجویز می کند تا بررسی های دقیق تر برای پیدا کردن علت اصلی درد بعد از آن انجام شود.

وی افزود: اگر زیرساخت ها درست نشود شاید برگزاری جشن ها مدتی شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کند اما بعد چند روز اثر آن تمام می شود چون اصل مشکلات مثل هزینه سنگین تأمین مسکن، گرانی کالاها و خدمات و تورم افسارگسیخته پابرجاست و تلخی های آنها سریع بر شیرینی جشن غلبه می کند.

اقلیما گفت: اگر زیرساخت ها درست شوند قطعا این جشن ها کمک بزرگی می کنند تا روحیه نشاط و امید در جامعه تقویت شوند. همه دنیا نیز همین است، برای آرامش و نشاط جامعه در کنار برگزاری جشن های مناسبتی، تلاش می شود زیرساخت های ایجاد نشاط و امید در جامعه نیز فراهم آید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها