گفت‌وگوی «فردا» با علی‌محمد نمازی

هیچ اصلاح‌طلبی بنای عبور از خاتمی ندارد/ مولاوردی خودش نخواست نامزد ریاست جبهه اصلاحات شود

کد خبر: 1232367

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: دو حزب کارگزاران و اتحاد ملت به هم نزدیک شده‌اند و بر اساس صحبت‌های خانم منصوری بناست که آقایان مرعشی و نبوی به عنوان مشاوران دارای حق رأی در جلسات جبهه اصلاحات شرکت کنند.

هیچ اصلاح‌طلبی بنای عبور از خاتمی ندارد/ مولاوردی خودش نخواست نامزد ریاست جبهه اصلاحات شود

گروه سیاست سایت فردا: اخیرا کمال‌الدین پیرمؤذن، یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب، گفته که سیدمحمد خاتمی تمایل داشته است شهیندخت مولاوردی رئیس جبهه اصلاحات شود. این سخن باعث شد تا تحلیل‌هایی مطرح شود مبنی بر اینکه آیا کلام خاتمی دیگر در بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان نفوذ سابق را ندارد؟

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضور حزب کارگزاران سازندگی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اینکه آقای خاتمی می‌خواسته است خانم مولاوردی رئیس جبهه اصلاحات شود اما در نهایت خانم منصوری به ریاست رسید، گزاره نادرستی است زیرا آقای خاتمی فقط از خانم مولاوردی نام نبرده است و سه اسم را ذکر کرد که نام خانم منصوری هم در بین این بین  وجود داشت و اصلا این صور نبود که آقای خاتمی فقط از خانم مولاوردی یاد کرده باشد. در ادامه خود خانم مولاوردی نخواست که در رقابت ریاست جبهه اصلاحات حضور داشته باشد. با این وصف فقط خانم منصوری باقی ماند بر او اجماع صورت گرفت؛ من سخن آقای پیرمؤذن را رد می‌کنم».

او ادامه داد: «تا جایی که من اطلاع دارم هیچ اصلاح‌طلبی قصد عبور از آقای خاتمی را ندارد و هر موضوعی هم در جبهه اصلاحات مطرح می‌شود بر اساس نظر اکثریت تصویب می‌شود و اصلا فردگرایی در جبهه اصلاحات جایی ندارد و تصمیم‌ها معدل نظرات همه است».

این چهره اصلاح‌طلب همچنین بیان کرد: «این جمع‌بندی هم درست نیست که جبهه اصلاحات به سمت رادیکال‌شدن یا عبور از آقای خاتمی حرکت می‌کند. کافی است خود شما به عنوان یک رسانه فعال 15عضو حقیقی و 31 عضو حقوقی که دبیران یا نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب باشند را بررسی کنید تا ببینید که همه این اعضا منشی میانه‌رو دارند».

نمازی در پایان گفت: «در این دوره حزب دو حزب اصلی جبهه اصلاحات یعنی کارگزاران سازندگی و اتحاد ملت به هم نزدیک شده‌اند و اختلاف‌نظرهای سابق مانند آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 مشاهده می‌شد، اکنون وجود ندارد. بر اساس صحبت‌های خانم منصوری بنا شده است که آقای مرعشی و آقای نبوی به عنوان مشاوران دارای حق رأی در جلسات جبهه اصلاحات برای اصلاح اساسنامه یا اخذ تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند که همین موضوع هم نشان‌دهنده دوری جبهه اصلاحات از هرگونه تندروی است و هم آنکه اختلافی میان اصلاح‌طلبان وجود ندارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها