هراس اسرائیل از تقویت سامانه‌های پدافند هوایی حزب الله

کد خبر: 1230683

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله لبنان، سامانه‌های پدافند هوایی را تقویت کرده است.

هراس اسرائیل از تقویت سامانه‌های پدافند هوایی حزب الله

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حزب‌الله لبنان، سامانه‌های پدافند هوایی را تقویت کرده است.

به گزارش صدای آمریکا، رسانه‌های اسرائیل از نگرانی ارتش نسبت به دو برابر شدن سامانه‌های پدافند هوایی حزب‌الله طی پنج سال گذشته به منظور محدودکردن آزادی عمل نیروی هوایی اسرائیل خبر دادند.

روزنامه معاریو گزارش داد ارتش اسرائیل استفاده حزب‌الله از سامانه‌های پدافند هوایی اس‌ای٨ و اس‌ای٢٢ ساخت روسیه را تغییری بنیادین در تصور کلی راهبردی حزب‌الله قلمداد می‌کند.

به گزارش این روزنامه، تخمین‌های اسرائیل، حاکی از دوبرابر شدن سامانه‌های پدافند هوایی حزب‌الله طی پنج سال گذشته است و این‌که این سامانه‌ها عمدتا مبتنی بر سامانه‌های مدرن ایرانی هستند.

طبق این گزارش، تداوم بهبود این قابلیت‌ها بر اساس تصمیم حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، است. سازمان‌های امنیتی اسرائیل معتقدند حمله پهپادی اسرائیل به یک مرکز تاسیسات حزب‌الله در جنوب بیروت در اوت ۲۰۱۹ و تهدید متعاقب نصرالله مبنی بر آغاز حمله به پهپادهای اسرائیلی، نقطه عطفی برای تغییر راهبرد حزب‌الله بوده است.

همزمان، وبسایت خبری آکسیوس به نقل از چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد واشنگتن، دولت و ارتش لبنان را تحت فشار قرار داده تا یک پایگاه حزب‌الله را از نزدیکی مرز اسرائیل حذف کند. اسرائیل نگران است اقدامات حزب‌الله منجر به درگیری شود.

آکسیوس به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده نوشته که این وزارتخانه درباره گفت‌وگوهای دیپلماتیک خصوصی که ممکن است رخ داده یا نداده باشند، اظهارنظر نمی‌کند.

حزب‌الله واکنش علنی به این قضیه از خود نشان نداده، اما روزنامه الاخبار در گزارشی عنوان کرده که حزب‌الله به واسطه‌ها گفته حاضر به ترک منطقه نیست./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها