گفت‌وگوی «فردا» با حمیدرضا ترقی

ضرورت بالابردن توانمندی رسانه‌ها برای مقابله با جنگ نرم در برنامه هفتم

کد خبر: 1229917

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: مطبوعات و دیگر رسانه‌ها باید در برنامه هفتم باید مورد توجه قرار بگیرند و لازم است جایگاه رسانه به صورت واقعی مورد بررسی شود.

ضرورت بالابردن توانمندی رسانه‌ها برای مقابله با جنگ نرم در برنامه هفتم

گروه سیاست سایت فردا: با افزایش نقش رسانه در زندگی روزمره و سیاسی مردم، دولت‌ها نیز باید نگاهی جدید و در سطوحی جدی تر از گذشته به آن داشته باشند. مشخصا برای توجه عمیق تر به مسئله ی رسانه، توجه به مولفه های اساسی آن در برنامه های توسعه امری لازم است که بی توجهی به آن باعث شکاف میان دولت و مردم و عدم انتقال پیام سیاسی صحیح در سطح جامعه می‌شود.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه و فعال سیاسی اصولگرا، درباره اهمیت و کارکرد رسانه برای دولتمردان و نیاز توجه به آن در برنامه‌های دولت به «فردا» گفت: «رسانه در این روز‌ها میان اکثر کشور‌های دنیا به عنوان یکی از ابزار‌های مهم اقتدار ملی و مولفه های قدرت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که فضای مجازی نقش بسیار مهمی در مهندسی افکار عمومی کشور‌ها دارد، طبیعتا دولت‌ها باید به مسئله رسانه در انواع خاص آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. اگر دولت‌ بتوانند رسانه را به یک قدرت انتقال مشکلات و خواسته‌های مردم به مجریان و دولتمردان تبدیل کند و همچنین قدرت انتقال خواسته‌ها و نیاز های دولتمردمان به مردم انتقال یابد؛ استفاده درستی از رسانه شده است».

او در ادامه درباره لزوم وجود نقش رسانه در برنامه هفتم بیان کرد: «طبیعتا رسانه‌ها می‌توانند نقش بسیار موثری در ثبات سیاسی نظام و جلوگیری از کشیدهشدن اختلافات به کف خیابان‌ها داشته باشند؛ لذا به نظر می‌رسد که دولت‌ها برای اقناع افکار عمومی نسبت به علل و عوامل تأخیر در تحقق وعده‌ها می‌توانند به راحتی از ابزار رسانه استفاده کنند. این روند باعث می‌شود تا شکاف بین دولت و مردم به حداقل برسد. لذا به نظر می‌رسد که مطبوعات و دیگر رسانه‌ها باید در برنامه هفتم باید مورد توجه قرار بگیرند. جایگاه رسانه باید به صورت واقعی مورد بررسی قرار گرفته، تا آسیب‌هایی که در اثر کم توجهی به رسانه و جایگاه آن در نظام اطلاع رسانی و هماهنگی افکار عمومی جامعه داشته‌ایم تکرار نشود».

ترقی درباره توجه به مسئله جنگ نرم در رسانه‌ها گفت: «ما نمی‌توانیم منکر وجود جنگ نرم در شرایط کنونی جهان و منطقه خصوصا علیه کشورمان باشیم. وجود چنین جنگی اقتضا می‌کند که از این زاویه مسئله رسانه بیشتر نگاه شود و قدرت رسانه در جنگ نرم را طبیعتا باید بالا ببریم؛ به ویژه در برنامه هفتم توسعه. برای دست‌یافتن به نتایج مورد نظرمان در زمینه رسانه، باید توانمندی‌های کیفی و ابزاری آن را هم افزایش دهیم و در غیر این صورت آسیب‌های جدی در انتظار ماست».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها