گفتگوی «فردا» با حسین سبحانی‌نیا

نقد همراه با راهکار را نباید یأس‌آفرینی خواند| نقد صحیح باعث امیدواری مردم می‌شود

کد خبر: 1229384

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نقد دلسوزانه و سازنده همراه با راه حل و راهکار قطعا برای مسئولان مربوطه راهگشا خواهد بود بنابراین دستگاه هایی که مورد چنین نقدهایی قرار می گیرند باید استقبال کنند.

نقد همراه با راهکار را نباید یأس‌آفرینی خواند| نقد صحیح باعث امیدواری مردم می‌شود

گروه سیاسی فردا: نامساعدبودن اوضاع اقتصادی کشور برکسی پوشیده نیست، طبعا کارشناسان و صاحب نظران در حوزه های اقتصادی، اجرایی و تقنینی از زاویه نگاه خود به موضوعات اقتصادی می پردازند اما دولت و رسانه های همسو حس خوبی به این رویکرد ندارند و معتقدند «طرح این مباحث موجب یأس آفرینی در جامعه می شود که خواسته دشمن است».

حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره متهم شدن منتقدان دولت به یأس آفرینی و بازی کردن در زمین دشمن گفت: بیان مشکلات و نقد مسائل و عملکردها دو نوع است. یک نوع طرح نقد همراه با راهکار و پیشنهاد است که از روی دلسوزی انجام می شود، قطعا مفید خواهد بود و نباید آن را یأس آفرینی تلقی کرد بلکه باید مورد استقبال قرار داد.

وی افزود: نقد دلسوزانه و سازنده همراه با راه حل و راهکار قطعا برای مسئولان مربوطه راهگشا خواهد بود بنابراین دستگاه هایی که مورد چنین نقدهایی قرار می گیرند باید استقبال کنند چون هم دستگاه مسئول متوجه مشکل می شود و درصدد رفع آن بر می آید و هم مردم می بینند مشکل شان دیده شده و حتی امیدواری شان بیشتر می شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نقد صحیح و دلسوزانه نه تنها یأس آفرین نیست بلکه امیدآفرین است چون صدای مردم را به مسئولان می رساند، درباره کانال های طرح نقد سازنده یادآور شد: روش های انتقال نقد بسته به این است که فرد در چه جایگاهی باشد. گاهی نقد در رسانه ها، گاهی در قالب پروژه های های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی و گاهی نیز از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود. در مجموع هدف ناقد آن است که مشکل و راهکار حل آن را به گوش مسئولان برساند تا دغدغه ای از دغدغه های جامعه کم شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره در سخنان شان به جایگاه و اهمیت نقدهای دلسوزانه همراه با راهکار و پیشنهاد اشاره و تأکید داشتند بنابراین این رویکردی کاملا مثبت است و نباید موجب نگرانی مسئولان شود.

این نماینده ادوار مجلس گفت: البته کشور پهناور ایران با 85 میلیون جمعیت طبعا مشکلاتی دارد اما اگر هدف از نقد صرفا بیان مشکلات باشد، راه به جایی نخواهد برد و نتیجه ای جز منفی بافی و ایجاد یأس در پی ندارد که این مصداق حرکت در زمین دشمن است؛ کاری که شبکه های معاند هر روز می کوشند مشکلات را بزرگنمایی کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها