دادستان کل کشور: سنگلاخ مسیر سرمایه‌گذاری را برمی‌داریم

کد خبر: 1228521

دادستان کل کشور گفت: : ما در چارچوب قانون با هر تخلفی برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش مردم مخدوش شود.

 دادستان کل کشور: سنگلاخ مسیر سرمایه‌گذاری را برمی‌داریم

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری پیش از ظهر امروز در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره 3 هزار و 400 شهید استان اردبیل اظهار کرد: این استان همچون قله سرفراز سبلان در اوج صلابت، ایثار، گذشت و احیای ارزش های ناب اسلامی قرار گرفته است.

وی به جابه‌جایی مسئولیت‌ها در دستگاه قضا به عنوان یک حرکت مؤثر و بالنده اشاره کرد و گفت: در آستانه هفته قوه قضائیه هستیم که جا دارد یاد و خاطره سیدالشهدای انقلاب مرحوم آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش را گرامی بداریم.

 منافقان کوردل جز نفرت محصولی درو نکردند

دادستان کل کشور به حرکت خبیث منافقان در رخدادهای ایام پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در 30 خرداد سال 60 حوادثی در این کشور رخ داد که عامل اصلی آن منافقان بودند که امروز به دامن استکبار جهانی پناه بردند. همین منافقان زمینه کشتار 17 هزار زن و مرد بیگناه را در این کشور به وجود آوردند و امروز جالب اینکه مدافعان حقوق بشر از این جنایتکاران حمایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ماهیت نظام دیکتاتوری حقوق بشر غرب کاملا برای ملت ایران مشخص شده و اوج این ناجوانمردی را در حادثه هولناک هفتم تیر شاهد بودیم که 72 تن از یاران صدیق انقلاب به شهادت رسیدند.

‌منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به مهم‌ترین مؤلفه جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امنیت اصلی‌ترین مسئله‌ای است که در همه حوزه‌ها می‌تواند پیش زمینه پیشرفت و توسعه باشد. رشد اقتصادی کشور را مرهون امنیت هستیم و در کنار آن پیشرفت علم و دانش، آسایش مردم و جلب رضایت آنها نیز مرهون امنیت است.در کلام انبیا و اولیای الهی نیز بر اهمیت امنیت و ایجاد یک شهر امن تاکید شده تا مسیر پیشرفت و توسعه به خوبی فراهم آید.

دادستان کل کشور در ادامه اظهار کرد: در کنار امنیت، عدالت و ایجاد زندگی آرام همراه با آسایش وظیفه حاکمیت ذکر شده و در انقلاب اسلامی نیز در این 42  سال تلاش بر این بوده تا در هر سه حوزه گام های مؤثری برداشته شود.

‌منتظری نقش مردم را در تحقق این اهداف یادآور شد و تصریح کرد: شایسته است همراهی و حضور مردم را در این حوزه ها به عینه شاهد باشیم.

 اردبیل با مردم وفادار کمترین خسارت حوادث اخیر را داشته است

دادستان کل کشور به حوادث پاییز سال گذشته اشاره کرد و گفت: دشمن با هدف‌گذاری دقیق و سیاست راهبردی سعی کرد تا کار نظام را تمام شده اعلام کند اما حضور مردم مانع از تحقق اهداف شوم آنها شد. آفرین بر مردم استان اردبیل که در این حوادث نشان دادند که از رشد و بالندگی فکر، اعتقادی و دلبستگی به نظام برخوردارند و لحظه‌ای اجازه هم‌سویی با توطئه‌گران را نخواهند داد.

‌منتظری ‌خاطرنشان کرد: مردم این استان در حوادث سال گذشته با کم‌ترین خسارت برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند تا ما کمترین تنش و بیش‌ترین آرامش را در این آشوب‌ها و ناآرامی‌های سال گذشته شاهد باشیم. دستگاه قضا در مسیر برقراری امنیت و اجرای عدالت مردم را در کنار خود می‌بیند و قطعا یاریگر دولت در افزایش رفاه، آسایش و آرامش مردم خواهد بود.

وی وظیفه دادستان را در کنار تأمین امنیت، اجرای عدالت و عمل به قانون اعلام کرد و ادامه داد: ما در چارچوب قانون با هر تخلفی برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تا امنیت و آرامش مردم مخدوش شود. اقتدار دستگاه قضا و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در چارچوب قانون و عمل به آن است و ما ضابطین را بال دستگاه قضایی می‌دانیم تا با همراهی ضابطان خاص و عام بتوانیم امنیت مردم را تأمین کنیم.

‌منتظری ‌اظهار کرد: اقتدار نیروی انتظامی و قضایی منوط به اجرای قانون است و قطعا در این مسیر سعی خواهیم کرد تا شرایط مطلوب‌تری را فراهم کنیم.

وی با انتقاد از برخی تعابیر نامناسب در اجرای قانون و عدالت تصریح کرد: تعابیری که برخی از مسئولان انتظامی و قضایی به کار می‌برند، تعابیر شایسته و در شأن مردم نیست و بهتر است زمینه آرامش بیشتر مردم را با بیان لطیف‌تر و شایسته تر فراهم کنیم. از بی‌قانونی هیچ کس سودی نمی‌برد و همه ضرر و زیان در بی‌قانونی است و باید مراقب باشیم تا حقی از کسی در این مسیر ضایع نشود.

 دادستان‌ها حقوق عامه را مراعات کنند

دادستان کل کشور به دادستان جدید اردبیل توصیه کرد تا با داشتن اختیار قانونی در احقاق حقوق عامه و تأمین امنیت مردم تلاش کند. برای دادستان ملاک عمل قانون خواهد بود و هر‌کس در چارچوب قانون عمل کند مورد احترام بوده وگر‌نه برخورد با متخلفان با شدت انجام می‌شود.

‌منتظری با قدردانی از زحمات سه ساله دادستان سابق اردبیل خاطرنشان کرد: دادستان جدید باید در احیای حقوق عامه و صیانت از این حقوق تلاشی مؤثر انجام داده و بیشتر از گذشته پای کار باشد. به موجب قانون و در مسیر ایجاد امنیت ضابطین عام و خاص وظیفه همراهی دادستان را دارند و بنده اعلام می‌کنم اگر ضابطی تخلفی کرده و از مرز قانون عبور کند، مسئولیت آن با دادستان است.

وی اهمیت نظارت را در حوزه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم دادستان اردبیل بر اساس وظایف مشخص شده شبانه روز بر کلانتری‌ها، پاسگاه‌‌ها، مجموعه‌های انتظامی و ضابطان قضایی نظارت کرده و اجازه کوچکترین تخطی از قانون را ندهد. دادستان باید مردم‌داری را رعایت کند و در دادستانی به روی مردم باز باشد.

‌منتظری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در تحقق شعار سال به ویژه رشد تولید دادستان و مجموعه قضایی باید پای کار باشند تا منویات مقام معظم رهبری در حوزه کنترل تورم و رشد تولید تحققی عینی پیدا کند. برای برداشتن سنگلاخ در مسیر سرمایه‌گذاری نیاز است با دید وسیع عمل شده و کوچک‌ترین تعلل و تأمل در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران قابل قبول نخواهد بود. ضروری است تا در کنار تحقق شعار سال، دیگر وظایف دادستانی نیز مورد توجه قرار گرفته و تعامل بیشتری را با مسئولان اجرایی داشته باشیم.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها