گفتگوی «فردا» با سیدمهدی هاشمی

ساخت مسکن نه شعار است و نه وعده؛ قانون است و باید اجرا شود

کد خبر: 1228494

فعال سیاسی اصولگرا گفت: سرعت پیشرفت و جلو بردن امور در عرصه اجرایی کُند است و نسبت به انتظاری که می رفت، فاصله وجود دارد. ضمن آنکه اطلاع رسانی مناسب و شایسته ای را نیز شاهد نیستیم.

ساخت مسکن نه شعار است و نه وعده؛ قانون است و باید اجرا شود

گروه سیاسی فردا: دولت سیزدهم به نیمه راه رسیده است؛ هرچند برخی وعده هایش اجرایی شدند اما مردم هنوز آثار آنها را لمس نکردند و برخی وعده ها نیز همچون موضوع مسکن در بلاتکلیفی به سر می برند. این وضعیت فرصتی را برای جریان منتقد دولت فراهم آورده تا از آب گل آلود ماهی بگیرند. حال بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت برای آنکه از زیر فشار نقد رهایی پیدا و مردم را با خود همراه سازند، بهتر است مسائل و مشکلات پیش روی تحقق وعده هایش را شفاف با افکارعمومی در میان بگذارد.

سیدمهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شفاف سازی دولت راجع به وعده هایش گفت: برای دولت آرزوی موفقیت داریم چون کار اجرایی سخت است. سخت تر از کار اجرایی آن است اقدامات و دستاوردهای دولت در وضعیت سیل تهاجمات تخریبی جریان مخالف در داخل و خارج کشور خوب به تصویر کشیده شود.

وی افزود: واردات سریع واکسن کرونا و تک رقمی کردن آمار فوت بیماران کرونایی از دستاوردهای دولت سیزدهم بود اما دولت و اصحاب رسانه نتوانستند این دستاورد را خوب به تصویر بکشند. دستاورد بعدی پرداخت بدهی های گذشته بود. اداره کردن کشور با حداقل بدهی رویکردی است که این دولت پیگیری می کند.

وی جهت گیری حرکتی دولت را خوب خواند و افزود: البته سرعت پیشرفت و جلو بردن امور در عرصه اجرایی کُند است و نسبت به انتظاری که می رفت، فاصله وجود دارد. ضمن آنکه اطلاع رسانی مناسب و شایسته ای را نیز شاهد نیستیم، به طبع دست اصحاب رسانه نیز آن طور که باید برای انتقال دستاوردهای دولت به مردم پر نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی را دو سال گذشته انجام داد، یادآور شد: نمی خواهیم حرف های دولت گذشته را تکرار کنیم ولی واقعیت آن است که ساخت مسکن نه شعار است و نه وعده بلکه قانون است و باید اجرا شود. همچنین تولید سالی هزار مگاوات برق نیز قانون بوده که متأسفانه در 8 سال گذشته محقق نشده است و امروز شاهد کمبود برق و قطعی برق بخش تولید هستیم.

وی افزود: درست است که آقای رئیسی قانون را در دست گرفت و گفت «قانون ساخت مسکن و تولید برق را اجرا می کنم» اما در اجرا سرعت خیلی کُند و اطلاع رسانی نیز خیلی ناچیز است. مرحوم قاسمی بر حوزه نفت و مسائل عمرانی احاطه داشت اما از عمق عقب ماندگی ها در حوزه مسکن مطلع نبود و تا از زوایای این مسئله اطلاع یافت یک سال گذشت.

هاشمی اظهار کرد: مسکن در وزارت راه و شهرسازی ساخته نمی شود، محوریت کار باید با وزارت کشور یا نهاد ریاست جمهوری باشد اما مدیریت و پرچمداری این موضوع با وزارت راه و شهرسازی است. متأسفانه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و در مجموع دولت در موضوع ساخت مسکن عقب هستند. البته جبران این عقب ماندگی در دو سال آینده امکان پذیر اما خیلی سخت است؛ منتها هنوز آن عزم در دولت برای جبران عقب ماندگی ساخت 4 میلیون مسکن ظرف 4 سال شکل نگرفته است. امیدوارم در 2 سال آینده جبران عقب ماندگی همراه با اطلاع رسانی شایسته برای جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی انجام شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها