چراغ سبز به نیکبخت، کارت زرد به سجادی

کد خبر: 1228452

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستور کار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

چراغ سبز به نیکبخت، کارت زرد به سجادی

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستور کار امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد. تجربه مدیریتی و اجرایی محمدعلی نیکبخت که هفته گذشته از سوی رئیس‌جمهور برای احراز این مسئولیت به مجلس معرفی شد، در کنار برنامه‌هایی که او در جلساتش با کمیسیون کشاورزی ارائه داده، از جمله دلایلی است که به باور بسیاری از نمایندگان، از او گزینه‌ای مناسب برای این سمت ساخته است؛ چه آنکه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و ریاست هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از جمله سوابق مدیریتی نیکبخت بوده است.

نیکبخت؛ با برنامه و شفاف

به گزارش ایرنا، روز گذشته معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار و از اعضای کمیسیون کشاورزی، ضمن اعلام استقبال این کمیسیون از وزارت نیکبخت، وی را دارای اشراف کامل به حوزه کشاورزی دانست و گفت: نیکبخت جزو نخبه‌ترین نیروهای حوزه جهاد کشاورزی است که برای ارتقای امنیت غذایی در کشور برنامه دارد و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث خودکفایی کالاهای اساسی، قطعاً می‌تواند بهترین گزینه برای عملیاتی کردن این هدف باشد. سعیدی در عین حال با اشاره به عملکرد شفاف وزیر پیشنهادی در مسئولیت‌های پیشین، گفت: هیچ نقطه خاکستری در سوابق مدیریتی نیکبخت وجود ندارد، لذا فکر می‌کنم حضور وی در وزارت جهاد کشاورزی، اجرایی شدن برنامه‌های دولت در حوزه کشاورزی را به دنبال دارد و می‌تواند مشکلات این حوزه را حل کند. پرویز اوسطی دیگر عضو کمیسیون کشاورزی نیز گزینه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی را از بدنه این وزارتخانه دانست و انتخاب وی برای این حوزه را به مصلحت کشورعنوان کرد.

نماینده سیستان و بلوچستان در هیأت دولت

حجت‌الاسلام محمد سبزی، نماینده ساوه هم با یادآوری برخی تدابیر موفق نیکبخت در مسئولیت اخیر خود از جمله تأمین و توزیع مناسب میوه در آستانه سال جدید گفت: وزارت نیکبخت توقع مردم استان سیستان و بلوچستان را برای داشتن نماینده‌ای در هیأت دولت برآورده می‌کند و این کار هوشمندانه رئیس‌جمهور بویژه با توجه به تحرکات اخیر معاندان و فضاسازی دشمنان در سیستان و بلوچستان، ابتکار عملی ستودنی مقابل دسیسه‌ها و تبلیغات دشمنان است؛ دیدگاهی که محمد سرگزی، نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون نیز در تأیید آن گفت: معرفی نیکبخت، مردم و نخبگان سیستان و بلوچستان را در زمینه بهره‌مندی دولت از نیروهای توانمند این خطه امیدوار کرد.

کارت زرد نمایندگان برای وزیر ورزش و جوانان

روز گذشته اما عضو دیگری از هیأت دولت نیز برای پاسخ به سؤال نمایندگان در مجلس حضور یافت. سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان  به‌رغم پاسخ به سؤال نمایندگان مبنی بر علت بی‌عدالتی در توزیع زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در کشور، نتوانست اکثریت نمایندگان را قانع کند و از مجلس کارت زرد گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها