دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

اصلاح طلبان و هاشمی

کد خبر: 1228235

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

اصلاح طلبان و هاشمی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان: بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان در قبال هاشمی کار دستشان داد

اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه نسبتشان را هاشمی شفاف نکردند، هر گاه هاشمی به سودشان بود مدح وی را می‌گفتند و هر گاه وی را سد راه خود می‌دانستند با تمام توان تخریبش می‌کردند. به‌تازگی نیز عباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای گفته که 18 سال قبل پس از اینکه هاشمی با احمدی‌نژاد به دور دوم انتخابات رفت، از ‌هاشمی خواسته بود به‌خاطر احتمال رأی نیاوردن کنار برود.

روزنامه کیهان با اشاره به این موضوع نوشته: آنچه عبدی د اشاره نمی‌کند، ترور شخصیت گسترده‌ای است که افراطیون مدعی اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس ششم ترتیب دادند و از ‌هاشمی، عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای ساختند تا او نتواند به مجلس برود. مردم بدین‌ ترتیب نمی‌دانستند که‌ هاشمی همان عالیجناب ادعایی سال 1378 اصلاح‌طلبان است، یا قدیس اصلاحاتی که اصلاح‌طلبان سال 1384 تصویر می‌کردند! جالب اینکه همین طیف دو‌دوزه‌باز و بی‌صداقت، سال 1392 از‌ هاشمی حمایت کردند و سپس رد صلاحیت وی را ابزار موج‌سواری به نفع روحانی قرار دادند؛ هرچند که بعدها درباره روحانی هم گفتند او و دولتش، رحم اجاره‌ای ماست(!)

 

رسالت: دو نعمت ایران قوی که از آنها سوال خواهیم شد

همچنانکه دوران خودتحقیرکنندگان به پایان رسیده، لازم است برای پیشرفت کشور و حل مشکلات دید روشنی نسبت به شرایط و جایگاه کنونی کشور داشت.

روزنامه رسالت در این زمینه نوشته: شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان که بالاخره کشوری مستقل و یکی از جماهیر شوروی سابق است و می‌داند قول و فعلش چه آثاری دارد در دیدار با مقام معظم رهبری می‌گوید: «دستاوردهای ملت ایران به‌ویژه در حوزه علم و فناوری که بخش‌هایی از آن را در نمایشگاه برپا شده دیدم، نشان می‌دهد یک ملت تحت راهنمایی‌های خردمندانه رهبر خود و با اتحاد می‌تواند به‌رغم همه فشارها به اهداف بزرگ برسد.» گوینده این جمله، امام جمعه یکی از شهرهای کشور یا سرداری از سرداران سپاه یا دلداده‌ای از تبار ایران نیست؛ این حرف از رئیس‌جمهور ازبکستان صادر شده است. افرادی که مثل همین جناب شوکت میرضیایف، دائما درگیر اخبار دنیا و منطقه‌اند و از خباثت‌های آمریکا و عمده دولت‌های اروپایی باخبرند بهتر درک می‌کنند که ایران تحریم‌شده و در محاصره دشمنان قرار گرفته، به چه جایگاهی دست‌یافته و چگونه از گردنه‌های هولناک عبور کرده است. این عظمت، دو رکن اساسی دارد که ازقضا ایشان خوب و دقیق دریافته‌اند: ۱. امام ۲. امت. قدر همه نعمات، خصوصا این دو نعمت را باید بدانیم؛ این نعمات را بازگو کنیم و بدانیم که از آن‌ها سؤال خواهیم شد.

 

جام جم: تاثیر مصوبه واردات خودرو بر بازار چقدر است؟

اینکه واردات خودرو تا چه مقدار می‌تواند بر قیمت و کیفیت در بازار خودرو اثر بگذارد موضوعی است که با نظرات مختلفی روبرو شده است‌ به‌خصوص اینکه واردات مخالفانی نیز دارد.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: با تصویب طرح واردات خودروهای کارکرده در مجلس، گام مهمی برای افزایش عرضه خودروهای خارجی به بازار برداشته شد، اما هنوز تا رسیدن این خودروها به بازار فاصله زیادی وجود دارد. مطابق قانون، ممنوعیت واردات خودرو اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایان می‌رسید و پس از این تاریخ امکان از سرگیری ثبت سفارش برای واردات میسر می‌شد اما به دلیل برخی مخالفت‌ها این پروسه طولانی شد و در نهایت پایان سال گذشته با دریافت مجوز واردات، تعداد معدودی خودروی خارجی به کشور رسیده اما هنوز به بازار عرضه نشده است. مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو پیش‌بینی کرد که واردات خودروهای خارجی کارکرده منجر به کاهش قیمت خواهد شد و این طرح قطعا به نفع مردم خواهد بود و بهتر است دولت برای حمایت از خودروسازان الگوی دیگری را به کار گیرد. امیرحسن کاکایی، کارشناس حوزه خودرو با بیان این که در خصوص واردات خودرو جو غیرواقعی شکل گرفته است، می‌گوید: «بحث واردات خودروی خارجی یک سال است که مطرح شده اما در عمل اتفاق خاصی نیفتاده که مهم‌ترین آن کمبود ارز است. این کمبود ارز باعث شده که روند واردات خودرو با سرعت کمی دنبال شود». برای پیگیری این موضوع با وزارت صمت تماس گرفتیم اما این وزارتخانه ترجیح داد سکوت پیشه کند و اظهار نظر در این خصوص را به آینده نامعلومی موکول کرد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها