سخنگوی دولت: شروع کار دولت سیزدهم، مدیریت بحران بود

کد خبر: 1227594

سخنگوی دولت گفت: درست است مشکلات هست اما رو به درمان است، مانند سلامت و دیگر مسائل، حل می‌شود و با اتکاء به خود و اعتماد به نفس حتما و حتما آینده ایران از امروز ما به مراتب روشن تر و بالاتر است.

سخنگوی دولت: شروع کار دولت سیزدهم، مدیریت بحران بود

علی بهادری جهرمی ظهرامروز ۲۵ خرداد ماه در نشست صمیمانه با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اقدام بنیانگذار این دانشگاه اظهار کرد: مرحوم افضلی پور انسان موثر و مثبتی بوده که از دارائی و بخش زیادی از اموالش گذشت و برای توسعه کشور در جایی که نیاز بوده، بنیاد خیری را گذاشت.

وی در ادامه با تاکید بر این که باید برای انقلاب اسلامی ارزش قائل بشویم، افزود: باید نوع ارزیابی ما از انقلاب و مسیر حرکت جمهوری اسلامی به گونه‌ای باشد که نوجوان و نسل جدید ما نیز همین مدلی ارزیابی بکنند نه اینکه چند مشکل، آسیب، گروه و شخص که ممکن است هر جایی باشد، مانع دیده شدن مسیر کلان حرکت و رشد و غیر قابل مقایسه بودن این مسیر با گذشته و یا سایر کشورها باشد.

بهادری جهرمی بیان کرد: آیا این نوع نگاه تاثیری در عدم انتقال نگاه به دانشجویان و نسل بعدی نداشته و رسالت بیشتری بر دوش ما نبوده که این نگاه را به نسل بعدی منتقل کنیم؟

دبیر هیئت دولت تصریح کرد: آیا آنگونه که در ذهن یک استاد ۵۰ ساله در عمر ۴۴ ساله انقلاب قضاوت می‌شود، در ذهن جوان ۲۵ و ۳۰ ساله همانگونه است؟ اگر به هم نزدیک نیست و متفاوت است، رسالت این نسل در انتقال مفاهیم به نسل بعدی چیست و چقدر در رسالت خودمان موفق بودیم؟

وی اظهار کرد: حوادث پائیز سال گذشته در کنار نقاط منفی، برای ما تجربیات و آموزه‌های بسیاری داشت و در واقع محل تمرکز و تامل بود. نکاتی که شاید حواسمان کمتر به آن بود و روشن شد باید خیلی بیش از این در دانشگاه به آن فکر کرد و برایش برنامه داشت که به نظر می‌آید کم برنامه داشتیم.

بهادری جهرمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری نظم نوین جهانی افزود: آیا ما زیستن در دوره‌ای که تغییر هندسه قدرت اتفاق می‌افتد را باور کرده و برای آن برنامه داریم؟ چقدر برای خود و نسل بعد جا انداختیم که انقلاب و جمهوری اسلامی در ضربه زدن به نظم ناعادلانه و ظالمانه مبتنی بر قدرت نظامی و تفکر سرمایه داری دنیا چه نقشی داشته و موثر بوده است؟

سخنگوی دولت بیان کرد: زمانی فکر کردن به دلارزدائی در اقتصاد جهانی نشدنی بود اما رهبری زیر سئوال بردن این مبنای ناعادلانه طراحی شده را در معاملات جهانی آغاز کردند و نتیجه اقدام ۴۰ ساله در انقلاب اسلامی این شد که بعد از ۳۰ سال چین از شرق دنیا با برزیل در غرب دنیا موافقتنامه تعامل اقتصادی بدون دلار امضا کرد و این حرکت، عادی شکل نگرفته و بدون نقش آفرینی نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهاجم اقتصادی و فرهنگی دشمن و جنگ شناختی گفت: ما چقدر در تقابل با این تهاجمات سنگر بستیم و مقابله کردیم؟

بهادری جهرمی با اشاره به شرایط کشور در ۱۰ سال گذشته(قبل از دولت سیزدهم) عنوان کرد: در این سال‌ها وضعیت اقدام و سنگربندی در مقابل تهاجم شناختی و فضای رسانه‌ای بر ذهن جوانان ما بسیار اثرگذار بوده  و بیشتر این مسئله تقصیر ما بزرگترهاست و در مسائل سال قبل به اساتید دانشگاه و پدر و مادرها نگاه کردم نه به دانشجوها و دانش آموزان؛ من و شمای اساتید در سال‌های گذشته آنچنان که از تفکر انقلابی و نیروی بسیجی انتظار می‌رود، در مسائل وارد نشدیم.

دبیر هیئت دولت در ادامه بیان کرد: دولت کنونی با تفکر انقلابی روی کار آمده و سعی می‌کند مشکلات را از درون حل بکند اما باید بپذیریم هنوز در میان نخبگان همفکر، اتفاق نظری درخصوص مسیر حل مشکلات و مسائل جاری کشور در بسیاری از موضوعات وجود ندارد.

وی با تاکید بر لزوم مشورت در امور، در ادامه درباره انتصابات میانی و نقدهای مطرح شده در این زمینه اظهار کرد: این درست است و جزء نقاط ضعف ما بوده اما سئوال این است چه کسی باید کادرسازی بکند و آیا همه نیروها روی یک ساختار به عنوان حزب توافق دارند؟

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه وقتی فردی انتخاب می شود نیاز به حمایت دارد، تصریح کرد: در حوزه کادرسازی ضعیف عمل کردیم و در حوزه شناسائی کادرهایی که داریم، ضعیف تر عمل می‌کنیم و برداشت من این است در حوزه حمایت از کادرهای انقلابی ضعیف تر از همه عمل می‌کنیم.

دبیر هیئت دولت با بیان اینکه در حوزه انتصابات نقطه ضعف داریم اما نه اینکه این را عامل بدانیم، گفت: همان فردی که انتخاب شده، وقتی دورش را بگیریم و حمایت کنیم، موفق عمل می‌کند و تفکر بسیجی، انقلابی و هیئتی این بوده است. چرا این تفکر در اداره جامعه کمرنگ دیده می شود؟ اگر مسئولی ضعفی دارد چقدر سعی کردیم ضعف را جبران و کمکش کنیم؟

وی با اشاره به اینکه زمان آغاز به کار دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ روزانه ۷۰۰ نفر به علت کرونا جان خود را از دست می‌داد، افزود: در آن زمان تورم ۵۹.۳ درصد و رکورد تورمی تاریخ ۷۰ ساله را داشتیم و وضعیت سلامت و اقتصاد کشور بحرانی بود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت سیزدهم وقتی روی کار آمد، شروع کارش مدیریت بحران بود اما اینقدر تبیین نکردیم و دفاع نکردیم که خودمان به خودمان شک کردیم و هر جا می‌رویم جواب اشتباهات دولت قبل را ما داریم پس می‌دهیم.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ما مردم را قبول داریم و مسائل را به آنها می‌گوییم، مردم وقتی مشکلات را بدانند به ما کمک می‌کنند و تورم کاهش داشته با وجود اینکه در سطح جهانی تورم در حد چهار برابر در برخی کشورها به دلیل جنگ اوکراین و تزریق نقدینگی برای جبران مسائل کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در سال تورم جهانی، نرخ تورم از ۶۰ درصد به ۴۶ درصد در کشور ما رسید در حالی که اغتشاشات را نیز در سال گذشته داشته ایم. ضمن اینکه تورم تولیدکننده از ۸۰.۹ درصد در مرداد ۱۴۰۰ به ۳۷.۳ درصد در سال جاری کاهش یافته است.

بهادری جهرمی بیان کرد: درست است مشکلات هست اما رو به درمان است، مانند سلامت و دیگر مسائل، حل می‌شود و با اتکاء به خود واعتماد به نفس حتما و حتما آینده ایران از امروز ما به مراتب روشن تر و بالاتر است.

به گزارش ایسنا، دکترقاسم محمدی رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: ۱۴ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه داریم که ۱۲۰ نفر استاد تمام هستند، ضمن اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان، خیّرساز است.

وی افزود: در کل استان کرمان ۱۰۷ واحد دانشگاهی، بالغ بر ۱۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۴۰۰۰ هزار استاد دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام عسکری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه نحوه مدیریت، تعامل و برخورد با مسائل مردم در دولت سیزدهم قابل مقایسه با قبل نیست، اظهار کرد: اما برخی مسائل که از سال گذشته در کشور به وجود آمده، دارد زمان و فرصت‌ها را از زندگی مردم می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل و همچنین اتفاقاتی که برای آمران به معروف افتاده، تصریح کرد: دولت باید از افراد ارزشی حمایت کند تا احساس آرامش و امنیت داشته باشند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها