جواد آریانمنش در گفتگو با«فردا»:

اختلافات رضایی با تیم اقتصادی موجب استعفای او شد

کد خبر: 1227032

باید مواضع رضایی روشن شود. او مدافع سیاست های اقتصادی دولت است یا اینکه در مقام منتقد کناره گیری کرده است؟

اختلافات رضایی با تیم اقتصادی موجب استعفای او شد

گروه سیاست فردا:  به رغم تکذیب‌هایی که طی ماه‌های گذشته از سوی نزدیکان محسن رضایی شده بود، خبرها و شایعات درست از آب درآمد و او بالاخره از دولت خارج شد و به تبع این تغییر ، شاهد افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره حضور او در انتخابات مجلس هستیم. این درحالی است که وی اگرچه توانست سهمی از دولت رئیسی داشته باشد اما عملا در عرصه‌ی اجرا توان چندانی نداشت و اختیارات قابل توجهی نیز به او داده نشده بود. همین امر سبب شد رضایی تضاد‌هایی با دیگر مسئولین اقتصادی دولت داشته باشد که احتمالا همین مسئله منجر به استعفا او شده است.

جواد‌ آریانمنش، فعال سیاسی اصولگرا، درباره نقش و کارکرد محسن رضایی در دولت به «فردا» گفت: «تصور می‌کنم کسانی‌که به عنوان کاندیدای اصولگرا در زمان انتخابات وارد صحنه شده بودند، با توجه به اینکه شانس آقای رئیسی را بیشتر می‌دانستند، وارد مذاکره و گفتگو شدند تا سایرین به نفع رئیسی کنار بروند. احتمالا آنجا وعده ی استفاده از ظرفیت‌های این کاندیدا‌ها را به آن ها داده بودند تا در دولت از وجودشان استفاده شود. یکی از این افراد هم محسن رضایی بود. آقای قاضی زاده نیز در بنیاد شهید مشغول شد و زاکانی هم حمایت شد تا شهردار تهران شود. من احساس می کنم عملا به دلیل اینکه سلایق کابینه یکی نبود، از دیدگاه ها و نقطه نظرات آقای رضایی استفاده زیادی صورت نگرفت و ایشان به حاشیه رانده شده بود. رضایی با این وضعیت ادامه این حضور در دولت را به نفع خودش ندیده بود. کسانیکه با دولت کار می کنند باید همراه دولت باشند.»

وی در ادامه نسبت به احتمال حضور محسن رضایی در انتخابات گفت: «بعید نیست که آقای رضایی تصمیم داشته باشند در انتخابات مجلس ورود پیدا کنند و مهلت استعفا تا 25ام ماه جاری بیشتر نیست. از این بابت در چنین زمانی احتمال حضور رضایی در انتخابات می رود.»

این فعال سیاسی سپس درباره رقابت رضایی با دولت اظهار داشت: «قاعدتا تا اینجای کار نمی‌تواند رقیب باشد چون جزئی از بدنه دولت بوده و باید در مورد سیاست های اقتصادی دولت بتواند پاسخگوی شرایط باشد. ممکن است از این به بعد دلایلی داشته باشد که انتقاداتی را به دولت مطرح کند. به هر حال در دو وجه باید مواضع رضایی روشن شود. او یا موضع مدافع سیاست های اقتصادی را خواهد داشت و شریک آن است که نتیجه امروز اقتصاد کشور را رقم زده است. یا اینکه در مقام منتقد کناره گیری کند و از این به بعد می‌تواند انتقاداتی به دولت داشته باشد.»

آریانمنش در پایان درباره ی تاثیر کناره گیری رضایی از معاونت اقتصادی گفت: «بعید می دانم شاهد تاثیرگذاری و تغییری پس از خروج ایشان باشیم. ایشان ابتکار عمل و اختیارات خاصی نداشت که پس از رفتن ایشان تغییری صورت بگیرد یا کسی که می‌خواهد جایگزین شود نقش خاصی داشته باشد. کلا معاونت اقتصادی رئیس جمهور نقش زیادی در سیاست گذاری‌ها نداشته و ندارد. ما نیازمند یک تحول اساسی در حوزه اقتصادی هستیم که بخشی از آن ها به کارآمد کردن اقتصاد کشور و بخش دیگر نیز به تجدید نظر در سیاست ها و دیپلماسی ما برمی گردد که روابطمان را با دنیا بهبود ببخشیم تا این بهبود روابط بتواند تاثیری در وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم داشته باشد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها