«نامه نیوز» : پالس‌های مثبتی از مذاکرات جدید ایران و آمریکا مشاهده شد

کد خبر: 1226571

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: علاوه بر پیشرفت در مذاکرات ایران و آژانس، آزادسازی پول های ایران از کره جنوبی، عراق و بانک جهانی و تبادل زندانی ها از جمله شواهد و قرائن مثبتی هستند که ما را به این دور از مذاکرات امیدوار می کنند.

«نامه نیوز» : پالس‌های مثبتی از مذاکرات جدید ایران و آمریکا مشاهده شد

«فردا نیوز» : آکسیوس اعلام کرده که ایران و آمریکا در عمان مذاکره غیرمستقیم داشتند؛ سئوال این است که با توجه به گشایش های اتفاق افتاده بین ایران و آژانس، شانس این مذاکرات برای به نتیجه رسیدن چقد خواهد بود.

منصور حقیقت پور در گفتگو با نامه نیوز درباره مذاکرات ایران و آمریکا در عمان گفت: امیدواریم که این مذاکرات روند مثبتی داشته باشد چون علائمی در این رابطه وجود دارد. علاوه بر پیشرفت در مذاکرات ایران و آژانس، آزادسازی پول های ایران از کره جنوبی، عراق و بانک جهانی و تبادل زندانی ها از جمله شواهد و قرائن مثبتی هستند که ما را به این دور از مذاکرات امیدوار می کند.

وی افزود: مذاکره اشکالی ندارد و تابو نیست. ما از موضع قدرت و استقلال می توانیم با همه دنیا به جز رژیم صهیونیستی همکاری کنیم. فضای این دور از مذاکرات بین ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی می کنم و امیدواریم نتیجه گفتگوها منجر به احیای برجام شود تا مردم ایران نتایجش را در ابعاد اقتصادی و سیاسی حس کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سرنوشت اختلافات فنی باقی مانده بین ایران و آژانس اظهار کرد: فقط یک موضوع اختلافی باقی مانده که آن هم قابل حل است و دو طرف در تلاش هستند تا آن هم حل شود. معتقدم آن مذاکرات نیز روند مثبتی دارد مشکلی بزرگی برای به نتیجه رسیدن آن به چشم نمی خورد.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها