دست رد چین به درخواست وزارت دفاع آمریکا

کد خبر: 1224243

پنتاگون در بیانیه‌ای به وال استریت ژورنال گفت: «جمهوری خلق چین به ایالات متحده اطلاع داد که دعوت اوایل ماه مه برای وزیر (لوید) آستین برای دیدار با لی شانگفو وزیر دفاع ملی جمهوری خلق چین در سنگاپور این هفته را رد کرده است. وزارت دفاع آمریکا به ارتباطات باز معتقد است، برای اطمینان از اینکه رقابت به سمت درگیری کشیده نمی‌شود.»

دست رد چین به درخواست وزارت دفاع آمریکا

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که چین درخواست ایالات متحده برای ملاقات میان روسای دفاعی دو کشور در حاشیه یک مجمع امنیتی سالانه در سنگاپور را رد کرده است.

به گزارش یو اس نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه در بیانیه‌ای به این روزنامه اعلام کرد که پکن به واشنگتن اطلاع داده است که دعوت اوایل ماه می برای دیدار لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با لی شانگفو وزیر دفاع چین در سنگاپور در هفته جاری را رد کرده است.

در این بیانیه حصول اطمینان از اینکه رقابت میان دو قدرت جهانی به آغاز یک درگیری منحرف تبدیل نشود، به عنوان دلیل مطرح کردن این درخواست یاد شده است.

جان کربی سخنگوی کاخ سفید هفته گذشته، گفت: در وزارت دفاع آمریکا برای برقراری گفت‌ وگو بین آستین و همتای چینی‌اش بحث‌هایی در جریان است.

کربی افزود: همچنین احتمال دیدار کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده و همتای چینی او در جریان نشست همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (APEC) در دیترویت آمریکا وجود دارد.

 نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین پیشتر با اعلام اینکه واشنگتن آماده گفت وگو با پکن است، ابراز امیدواری کرد که چین در این مسیر با آمریکا همراه شود.

سفیر آمریکا چندی پیش در مراسمی در مرکز استیمسون که به صورت مجازی در آن حضور داشت، گفت: معتقدیم که به کانال‌های ارتباطی بهتر بین دو کشور و ارتباطات عمیق‌تر نیاز داریم و آماده گفت وگو هستیم.

وی افزود:ما هرگز از گفت وگو خودداری نکرده‌ایم و امیدواریم چینی‌ها در این مسیر با ما همراه شوند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها