توهین طالبان

کد خبر: 1221984

طالبان نه تنها اخطار رئیسی را جدی نگرفته و آنطور بیانیه می‌دهد، سر شوخی را هم باز کرده و توهین می‌کند! اقدامی که طبیعتا نباید بی‌جواب بماند

توهین طالبان

گروه سیاست سایت فردا - به نظر نمی‌رسد که ماجرای حق آبه ایران از هیرمند به همین سادگی‌ها حل و فصل شود و طالبان با یک تشر رئیسی ، به راه بیاید. 

طالبان است دیگر؛ انتظاری هم بیش از این از آنها نیست. بالاخره درک دیپلماسی آب و حسن همجواری و ... برایشان ساده نیست. مسئولان ایرانی نیز البته بهتر بود که پیش‌تر فکر اینجا را می‌کردند و آن وقت که با مقامات این گروه تروریستی خیلی دیپلماتیک برخورد کرده، به گفت‌وگو نشستند.

هشداریی که در زمینه جدی گرفتن و رسمی انگاشتن طالبان به عنوان حاکمان افغانستان داده شد، جدی نگرفته شد و کار به اینجا رسیده که آنها با بیانیه آنچنانی پاسخ اخطار رئیس جمهور ما را می‌دهند. این کافی نبود دست به اقدمات نمادین زده و توهین و تمسخر هم می‌کنند!

شاهدش همین حرکت جنرال مبین، سخنگوی پیشین پلیس طالبان در کابل که یه دبه آب به دست گرفته و به رئیسی پیام می‌دهد! او در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرد خطاب به ابراهیم رئیسی می‌گوید: «این بشکه آب را بگیر و حمله نکن. تهدید نکن، باز ما می‌ترسیم.»

طالبان

لازم به یادآوری است که طالبان در ۲۰ سال جنگ با دولت‌های پیشین افغانستان از بشکه‌های زرد در حمله‌های مرگبار انفجاری استفاده می‌کردند. این دبه ها( که در افغانستان به آن بشکه میگویند)، نماد حملات انتحاری طالبان است و این گروه به آن مباهات میکند.

از گروه تندرویی مثل طالبان غیر از این انتظار نیست و ما نیز با توجه به رویه‌ای که در مقابل آنها در پیش گرفتیم ، نباید غافلگیر می‌شدیم. اگرچه که هنوز هم دیر نشده و جلو ضرر را از هر جا بگیری منفعت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها