«فردا» گزارش می‌دهد

لاریجانی تکذیب کرد اما اصلاح‌طلبان باور نکردند

کد خبر: 1219872

علی لاریجانی با انتشار بیانیه‌ای مشارکت در انتخابات آتی را تکذیب کرد اما فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب اصرار دارند که او خواهد آمد!

لاریجانی تکذیب کرد اما اصلاح‌طلبان باور نکردند

گروه سیاست سایت فردا - با نزدیک شدن به انتخابات ، شاهد افزایش گمانه‌زنی‌ها هستیم. تازه‌ترین گمانه نیز حضور انتخاباتی علی لاریجانی است. گمانه‌ای که دیروز از سوی خبرگزاری تسنیم و به نقل از برخی نزدیکان لاریجانی در فضای رسانه‌ای مطرح شد. خبر تسنیم خیلی زود از سوی چهره‌های سیاسی نزدیک به علی لاریجانی تکذیب شد. مثلا منصور حقیقت‌پور، نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با «فردا» تاکید کرد که «آقای لاریجانی برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارد» و خواست که مدعیان حضور وی در انتخابات ، شفاف بگویند که چه کسی چنین خبری را داده است.

موضوع البته به همین جا ختم نشد و دفتر علی لاریجانی با انتشار متنی رسما به برخی گزارش ها در مورد حضورش در انتخابات مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و برخی ادعاهای مطرح شده از سوی برخی خبرگزاری ها را تکذیب کرد.

دفتر رییس اسبق مجلس در پاسخ به گزارش تسنیم نوشت: رفع نگرانی از جریان خالص‌سازی؛ ‌خبری درباره‌ی انتخابات مجلس وجود ندارد.  بدین وسیله از جریان خالص سازی رفع نگرانی می شود و بعید است به این روش های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد. ملک را چاره ای دیگر نیاز است.

این طور که به نظر می‌رسد اما بازار گمانه‌زنی داغ‌تر از آن است که کسی به این بیانیه و این حرف‌ها توجه کند. شاهد اینکه فعالان رسانه‌ای همچنان باور دارند گمانه مشارکت لاریجانی در انتخابات پررنگ است. مثلا پیام برازجانی ، فعال اصلاح‌طلب در توییتر خود نوشته: «بیانیه لاریجانی خوب بود، صریح و جدی ولی همینها رو کروبی از بعد انتخابات ۸۴ می‌گفت، تازه نیست، اکثر کسانی که این بیانیه را پسندیدند، وقتی لاریجانی رییس مجلس شد نه عارف، لاریجانی را قبول نداشتند! این تازه است! لاریجانی با این بیانیه به منتقدین سلام داد، پس در انتخابات خواهد آمد!»

 حسین دهباشی نیز در توییتر نوشته: «نامه علی لاریجانی را خواندید؟ ادعایش درباره عدم شرکت در انتخابات را چطور؟ پیش بینی این پیرمرد قهوه‌چی هم بماند در اینجا به یادگار که نه فقط او و حسن روحانی در انتخابات فرارو شرکت می‌کنند بلکه از هم اکنون و مستظهر به همان روش تکراری، چشم دوخته به تصاحب حداقل 127 صندلی».

ناگفته نماند که برخی رسانه‌ها اما معتقدند که لاریجانی قصد آمدن و ندارد و قصد طراحان این گمانه ایجاد یک رقیب مشترک و جلب حمایت پایداری‌چی‌ها و خلاصه ایجاد وحدت در دورن جبهه اصولگرایی است! کانال تلگرامی بامداد نو که طرح این گمانه را به سود قالیباف دانسته و فضاسازی جریان نزدیک به او می‌داند؛ نوشته: «این رسانه در ادامه سناریو سازی خود در جهت آرام کردن جبهه متلاطم اصولگرایی از هماهنگی لاریجانی با حسن روحانی در این موضوع خبر داد تا غلظت هشدار خود را بیشتر کرده بلکه اصولگرایان از ترس رقیب مشترک کمتر نسبت به هم پرده دری نمایند.زیرا که علی لاریجانی و حسن روحانی دو خط قرمزهای جبهه پایداریی میباشند که از الان قصد کرده با وارد کردن سعید جلیلی در دوره بعد مجلس محمدباقر قالیباف را از کرسی ریاست مجلس بردارد.»

این رسانه اصلاح‌طلب اما ننوشته که چرا فعالان رسانه‌ای اصلاح طلب بیانیه لاریجانی را باور نکرده و هنوزم معتقدند که وی اراده شرکت در انتخابات آتی را دارد؟! آیا این هم فضاسازی قالیبافی‌ها است؟! 

 

 

 
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها