گفت‌وگوی «فردا» با جبار کوچکی‌نژاد

مجلس در رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی سخت‌گیری می‌کند

کد خبر: 1218090

یک نماینده مجلس گفت: مجلس قطعا در رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی سخت گیری خواهد کرد چون باید افراد قوی تری در این مسئولیت ها قرار گیرند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

مجلس در رأی اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی سخت‌گیری می‌کند

گروه سیاسی فردا: استیضاح وزیر صمت از جنبه های مختلف محل می تواند مورد تحلیل قرار گیرد که یکی از این جنبه ها می تواند نوع نظارتی باشد که مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم بر دولت اعمال خواهد کرد.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» درباره استیضاح وزیر صمت گفت: وقتی نمایندگان احساس کنند بخشی از دولت ناکارآمد است و برخی وزرا نمی توانند پاسخگوی امور تحت مسئولیت شان باشند و به همین دلیل مشکلات مردم روز به روز اضافه می شود، یکی از اقدامات آن است که استیضاح انجام دهند.

وی افزود: بعد از 2 سال ارزیابی آن است که دولت آقای رئیسی در بعضی حوزه ها دچار مشکل است و ضعف مسئول مربوطه این مشکلات را دوچندان می کند. مثلا مجلس مصوب کرد، سالانه 100 هزار خودرو واردات انجام شود اما وزارت صمت نتوانست برای اجرای این قانون آیین نامه بنویسد چون بخشی از دولت اصولا با شکستن انحصار در این حوزه مخالف است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت برای رونق تولید و ساماندهی بازارهای مختلف همچون خودرو اقدامات اساسی انجام دهد، تأکید کرد: هرچند وزیر جهادکشاورزی و وزیر آموزش و پرورش نیز در همین ابتدای سال جدید از مسئولیت کنار رفتند اما مجلس با این استیضاح پیام داد که وقت خانه تکانی در دولت رسیده است و دولت باید درباره این موضوع تصمیم جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه ترکیب تیم اقتصادی دولت باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد، ادامه داد: تیم اقتصادی دولت هماهنگ کار نمی کنند و تغییر برخی از اعضای این تیم نیز در حوزه اختیارات دولت است چون آنها معاون رئیس جمهور هستند بنابراین مجلس امکان ورود به این حوزه را ندارد. البته مجلس می تواند درباره آنها از رئیس جمهور سئوال کند اما راه بهتر آن است که خود آقای رئیس جمهور خانه تکانی را انجام دهد تا نیاز به اقدام مجلس نباشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: ما نیروی توانمند، تحصیلکرده و با تجربه زیاد داریم و دولت باید به این افراد میدان دهد. وقتی افرادی در رأس یک وزارتخانه قرار می گیرند که سابقه مدیریت کلان نداشتند، معلوم است که در انجام وظایف شان می مانند. اگر با همین منوال بخواهد پیش برود مجلس به سمت استیضاح سایر وزرای ناکارآمد خواهد رفت چون نمایندگان باید به مردم پاسخگو باشند.

وی افزود: مردم امروز از نمایندگان سئوال می کنند وقتی قیمت ها 100 درصد گران می شود، این نشان می دهد که دولت در بخش هایی دچار ضعف مدیریت است و باید این ضعف ها را برطرف کند، پس چرا مجلس ورودی نمی کند؟ بنابراین مجلس در این حوزه وظیفه نظارتی دارد و باید به وظیفه خود عمل کند.

جبار کوچکی نژاد درباره رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و صمت گفت: مجلس قطعا در این موضوع سخت گیری خواهد کرد چون باید افراد قوی تری در این مسئولیت ها قرار گیرند که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها