واکنش ظریفیان به بخشودگی‌ها از سوی رییس‌جمهور

کد خبر: 1217934

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اهمیت فهم صحیح از شرایط جامعه گفت: هر اقدامی که به تقویت بحران همبستگی اجتماعی کمک کند، اقدام خوبی است.

واکنش ظریفیان به بخشودگی‌ها از سوی رییس‌جمهور

غلامرضا ظریفیان درباره ابلاغ رییس جمهور درباره ضوابط بخشودگی یا تخفیف متناسب با وضعیت مشمولان افرادی که در جریان حوادث اخیر بر اثر رفتارهایی شغل و موقعیت‌شان دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است، اظهار کرد: هر اقدامی که به کاهش بحران همبستگی اجتماعی کمک کند، اقدام مثبت و خوبی است؛ زیرا کمک می کند تا جامعه از فشار بیرون بیاید.

وی با اشاره به ضرورت توجه به عواملی که منجر به شکاف‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد که برای افزایش تاثیرات اقدامات اخیر از جمله کمک به بازداشت شدگان و برای این‌که مشکل جدیدی ایجاد نشود، باید این عوامل را از بین برد.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که «شکاف‌های اجتماعی، ترکیبی و حاصل انباشت‌های یکی دو دهه گذشته است»، تصریح کرد:محیط اطلاعاتی و ارتباطی جامعه تغییر کرده و فضای مجازی هم گسترده شده است و ما با تنوع و تکثر اجتماعی مواجه هستیم، بنابراین باید سیاست فرهنگی متناسب با این تکثر را داشته باشیم. اگر می‌خواهیم فاصله ها را کم کنیم، باید نگاه وسیعتری به مسأله خود داشته باشیم‌ یعنی شرایط جامعه را درست رصد کرده و سیاست‌های متناسب با شرایط وضع و مجریان توانا برای اجرای این سیاست‌ها انتخاب کنیم که با دانشمندان و محیط‌های علمی و آکادمیک در ارتباط باشند.

ظریفیان با اشاره به تاثیر مشکلات سیاسی و اقتصادی بر  جامعه خاطرنشان کرد: هر اقدامی که به کاهش فاصله‌ها کمک کند اقدامی مثبت است اما مشکلات فقط با اقدام اخیر رییس‌جمهور حل نمی‌شود بلکه باید مسأله جامعه درست فهم و متناسب با آن سیاست‌گذاری شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها