دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

گرانی و سیاست‌های غلط

کد خبر: 1217428

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

گرانی و سیاست‌های غلط

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: افزایش قیمت‌ها غیرعادی و غیرمنطقی است/ رسانه‌نماها به تورم دامن می‌زنند

این روزها دلایل مختلفی برای گرانی‌ها بر شمرده می‌شود که فقط محدود به مسائل اقتصادی نیست بلکه حوزه‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

کیهان در این زمینه نوشته: تورم و افزایش غیرعادی و «غیرمنطقی» قیمت‌ها، شاید یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که کشور عزیزمان امروز درگیر آن است. همین دیروز سایت یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تیتر زد «سکه 25 تومانی هم میلیونی شد!» منبع این روزنامه هم احتمالا سایت دیوار یا شیپور یا از این دست سایت‌هاست که در آن، هرکس از هر نقطه‌ای از جهان هر قیمتی که دلش بخواهد برای اجناسی که برای فروش گذاشته- یا شاید حتی نگذاشته- انتخاب می‌کند. «وضعیت بد» و «یک دهه کم‌کاری» را می‌شود با تلاش و کوشش شبانه‌روزی و پس از چند سال سروسامان داد اما نه وقتی عوامل وضع موجود در فضای یله و رهای مجازی و غیرمجازی از درون و بیرون بدون کوچک‌ترین نگرانی مشغول عملیات و انتحارند. توسعه اقتصادی یک کشور به مقدماتی نیاز دارد و رسانه‌نماهایی که روی اعصاب و روان جامعه رژه می‌روند، سفید را سیاه، خوب را بد و زیبا را زشت و بالعکس جلوه می‌دهند و افزایش تورم و بد شدن معیشت مردم را فرصتی برای احیای خود دیده و برای دامن زدن به آن، دست به هر اقدامی می‌زنند، در پی آنند که توسعه و گشایشی صورت نپذیرد، چه اقتصادی چه غیراقتصادی... این را هم پیش‌بینی می‌کنیم که، ماه‌های پیش‌رو به‌دلیل انتخابات پیش‌رو، برای این طیف ماه‌های پرکاری خواهد بود.

 

جام جم عنوان کرد: «مرغ» اسیر سیاست‌های غلط

قیمت مرغ در چند روز اخیر آماده پرواز شد و بعد از مدتی کمیابی در حال تنظیم نرخ جدید برای خود است.

روزنامه جام جم در این رابطه گزارش داده: قیمت مرغ در روزهای اخیر در مدار نوسانی می‌گردد. ظاهرا مدیریت بازار قادر نیست آن را با قیمت مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان به بند بکشد. شنیده‌ها از بازار حاکی است که قیمت قطعات مرغ به آستانه ۱۰۰هزار تومان رسیده و دیگر از قیمت ۵۰ تا ۶۰ هزار تومانی سال گذشته خبری نیست. در روزهای اخیر قیمت مرغ پاک‌کرده که به‌صورت قطعاتی به فروش می‌رسد، حداقل به ۱۰۰ هزار تومان و قیمت مرغ گرم پاک‌نکرده هم به بیشتر از ۶۳‌هزار تومان رسیده است؛ البته قیمت مرغ زنده هم به‌یکباره افزایش یافت و در حال حاضر به صورت توافقی ۲۰۰۰تا ۴۰۰۰ تومان بالاتر از قیمت عرضه می‌شود. نارضایتی مرغداران از نظام قیمت‌گذاری، تامین نهاده و جمع‌آوری مرغ مازاد که در نهایت به کاهش جوجه‌ریزی منجر شد، نیازمند مجموعه‌ای از اقدامات سیاستی است اما در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی در حال عرضه مرغ منجمد از پیش وارد شده و تامین از محل واردات است تا عرضه ناشی از کمبود جوجه‌ریزی را جبران کند و قیمت را به گذشته برگرداند.

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها