نشست کمیسیون امنیت برای بررسی امنیت شاه چراغ

کد خبر: 1217397

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تامین امنیت در حرم شاخ چراغ را بررسی کردند.

نشست کمیسیون امنیت برای بررسی امنیت شاه چراغ

در ادامه نشست های تخصصی و بازدیدهای نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در شیراز، نشستی با حضور تولیت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی الکاظم و فرمانده سپاه فجر استان فارس برای بررسی امنیت حرم شاه چراغ پس از حادثه تروریستی ۴ آبان سال گذشته برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی الکاظم با اشاره به حادثه تروریستی این حرم گفت: تا حدودی این حادثه قابل پیش بینی بود، چرا که هر زمان کشور به سمت پیشرفت حرکت می کند، دشمن با همه وجود برای ضربه زدن وارد می شود. در جریان اغتشاشات پاییز حمله به حرم صورت گرفت و دشمن از فضای فتنه انگیز برای رسیدن به نیتش استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای تامین امنیت شاه چراغ نیاز به پیش بینی اعتبارات داریم تا بتوان تجهیزات امنیتی و نیروهای تربیت شده را تقویت کنیم.

در ادامه این جلسه سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، گزارشی از نحوه تامین امنیت حرم شاه چراغ بعد از حادثه تروریستی آبان ماه ارائه کرد و بیان داشت که مشابه حرم امام رضا، شیوه نامه تامین امنیت در این حرم تدوین و اجرا می شود.

وی تاکید داشت: البته زیرساخت مهندسی برای تامین امنیت در حرم هنوز کافی نیست.

عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حرم شاه چراغ مجموعه ملی و سرمایه معنوی است که باید از آن حفاظت کنیم. برای تامین امنیت آن نباید نگاه ها محدود به نگاه محلی و منطقه ای شود، بلکه لازم است نگاه ملی داشته باشیم.

جواد کریمی قدوسی نیز تاکید کرد: بابد با عبور از مشکلات تامین امنیت در حرم ها، از عنصر داوطلب بودن جوانان مومن استفاده شود.

ابوالفضل عموئی بر استفاده از ظرفیت های موجود قانونی برای تقویت تجهیزات امنیتی حرم های مقدس تاکید کرد.

محمودوند خاطرنشان کرد که عامل اصلی حوادث تروریستی در حرم امام رضا و شاه چراغ سرویس های امنیتی دشمن هستند که می بایست بر انها غلبه کرد.

سارا فلاحی با تاکید بر اینکه امنیت در دنیا هوشمند و مبنی بر فناوری است، اظهار داشت: بهترین راه استفاده از ابزارهای هوشمند است، از این رو باید در مجلس بودجه ای برای ارتقای امنیت در اماکن مذهبی تعریف کنیم.

عباس گلرو نیز با تاکید بر اینکه باید از حوادث گذشته درست بگیریم، گفت: بحث امنیت را باید به طور عام ببینیم و طرحی برای امنیت اماکن عمومی با هدف حفظ جان مردم در نظر بگیریم.

جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امنیت سطوح مختلفی دارد و باید به طور جامع به ان بپردازیم. برای تصویب اعتبار جهت تامین امنیت حرم ها در مجلس تلاش خواهیم کرد.

در پایان جلسه ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز، از اقدامات صورت گرفته برای تامین تجهیزات، پایش تصویری و سامانه های مقابله با سایر تهدیدات با وزارت دفاع در راستای تامین نیازهای حرم شاه چراغ گزارشی را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از جمله جلال زاده، عباس مقتدایی، ابوالفضل عموئی، عباس گلرو، جلیل رحیمی جهان آبادی، مرتضی محمودوند، یعقوب رضازاده، سعادتی بیشه سری، شبیب جویجری، سارا فلاحی، آقازاده دافساری برای بازدید نظارتی به شیراز سفر کرده اند و تاکنون از صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع الکترونیک شیراز و حرم شاه چراغ بازدید کرده اند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها