عسگری: باید فضای گفت‌وگو برای عرضه کاندیداهای مختلف فراهم شود

کد خبر: 1216782

یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه صدا و سیما در انتخابات نقش موثری دارد، گفت: باید فضای گفت‌وگو برای عرضه تفکرات متنوع فراهم شود چون نزدیک به انتخابات فضا هیجانی شده و عملا باب گفت‌وگوهای علمی عمیق و منطقی مهیا نیست.

عسگری: باید فضای گفت‌وگو برای عرضه کاندیداهای مختلف فراهم شود

مهدی عسگری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات، گفت: راهبرد مشارکت حداکثری از اولویت‌های ما برای تقویت اصل جمهوریت نظام و پشتیبانی مردم است. امسال هم باید فضای گفت‌وگو باز شود تا تفکرات متنوع بتوانند خود را عرضه کنند.

وی افزود: موضوع مهم دیگر توجه قوای سه گانه و کلیت حاکمیت به مطالبات مردم و دادن فضای قانونی به اعتراضات مردمی و پاسخگویی به آن است؛ اتفاقات سال گذشته در کشور یک هشدار و تلنگر بود، انتظار می‌رفت دولت لایحه اصل ۲۷ قانون اساسی درباره اعتراضات را ارائه می‌کرد و به سرعت مورد بررسی قرار می‌گرفت تا مقداری فضای باز سیاسی و اجتماعی در کشور ایجاد شود و اعتقادات مردم و مطالبات آنها به رسمیت شناخته و مورد رسیدگی قرار گیرد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و مهار تورم گفت: در این صورت چشم انداز مثبتی ایجاد شده و سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند که نتیجه آن افزایش مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف از جمله انتخابات است.

عسگری افزود: اگر مشارکت حداکثری مردم را می‌خواهیم انتخابات یک منظر و تجلی‌گاه آن است. باید این موضوع را در سطوح دیگر هم دید و اعتراضات و صداها را شنید و به مطالبات پاسخ داد. به خصوص در مواردی که قرار است بستری در عمومی سازی تجارت و مردمی سازی اقتصاد ایجاد شده که این هم با مشارکت مردم تسهیل می‌شود و خروجی آن در بزنگاه‌ها و تجلیگاهی به نام انتخابات دیده خواهد شد.

عسگری درباره نقش احزاب در انتخابات گفت: هنوز احزاب در اتمسفر سیاسی کشور جایگاه تثبیت شده‌ای برای خود ندارند. اگر هم در دوره‌ای شاهد اثرگذاری آنها بودیم بیشتر مربوط به جریانات موسمی و فصلی و مقطعی است که به صورت مقطعی هم در مشارکت اثر داشتند.

وی درباره نقش صدا و سیما در انتخابات گفت: صدا و سیما می‌تواند نقش موثری داشته باشد کما اینکه عملکرد صدا و سیما مناسب بوده منتها نباید تنها در ایام نزدیک به انتخابات شاهد کارهایی بود. باید از همین الان فضای گفت‌وگو باز شده و آرام آرام به این سمت برویم. چون نزدیک به ایام انتخابات فضا هیجانی شده و عملا باب گفت‌وگوهای علمی و عمیق و منطقی مهیا نیست. باید تفکرات و سلایق مختلف راهکارهای خود را عرضه کرده تا مردم بین آنها کاندیدایی را انتخاب کنند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها