نماینده مجلس: حذف وزیر صمت به زیان کشور است

کد خبر: 1216726

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از آقایان می خواهند از موضوع گرانی خودرو یک قربانی بگیرند و به همین خاطر دیواری کوتاهتر از وزیر صمت پیدا نکرده‌اند، گفت: حل مشکل خودرو نیازمند همکاری دستگاههای مختلف است.

نماینده مجلس: حذف وزیر صمت به زیان کشور است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از آقایان می خواهند از موضوع گرانی خودرو یک قربانی بگیرند و به همین خاطر دیواری کوتاهتر از وزیر صمت پیدا نکرده‌اند، گفت: حل مشکل خودرو نیازمند همکاری دستگاههای مختلف است.

حجت الاسلام حسین جلالی با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از وزیران پاک، دغدغه مند و خوش نام است، افزود: باید بدانیم مساله خودرو منحصر به وزارت صمت نیست و دستگاههای مختلفی در بازار خودرو دخیل هستند.

وی مشکل اصلی بازار خودرو را نبود توازن بین عرضه و تقاضای آن دانست و گفت: وقتی حجم تولید خودرو کم باشد، به دلیل بالا بودن تقاضا، بازار سیاه ایجاد می شود.

وی یکی از راهکارها را امکان واردات خودروی سواری کارکرده به کشور عنوان کرد و یادآور شد: البته مصوبه مجلس در این خصوص با مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام رو برو شد که آن خلاف حمایت از تولید داخل دانستند و از این باید گفت که وزیر صمت در ماجرای واردات خودرو برای تنظیم بازار تقصیری ندارد.

جلالی مشکل بازار خودرو را فرابخشی دانست و گفت: برخی از آقایان می خواهند از موضوع گرانی خودرو یک قربانی بگیرند و به همین خاطر دیواری کوتاهتر از وزیر صمت پیدا نکرده اند که این روحیه با عدالت سازگار نیست.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با لایحه دوفوریتی دولت برای ورود خودروهای پنج سال کارکرده، به نظر می رسد که بتوان در نیمه نخست امسال مساله خودرو را حل کرد و عرضه و تقاضا در بازار را متعادل کرد.

حذف وزیر صمت به زیان کشور است

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه با حذف وزیر صنعت مشکل خودرو حل نخواهد شد، گفت: اگر وزیر صمت حذف شود، این وزارتخانه تا سه ماه با سرپرست اداره می شود، پس از آن هم مجلس و هم کشور در فضای انتخاباتی قرار می گیرد و در نتیجه هم کشور و هم بخش صنعت از این استیضاح زیان می بیند.

جلالی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و برای مهار تورم و رشد تولید و تنش ایجاد نکنیم زیرا این تنش به نفع کشور نیست.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس ضمن اعلام مخالفت خود با استیضاح تاکید کرد: تلاش خواهم کرد که این استیضاح رای نیاورد.

وی یادآور شد: سال پایانی مجلس یازدهم به زودی آغاز می شود و به همین دلیل برخی نمایندگان به دنبال رای آوری هستند در حالی که این کار شیوه درستی نیست و آدرس غلط دادن به مردم است.

تقابل قوا به نفع نظام نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما باید با همدلی و همراهی به هم کمک کنیم و دنبال تقابل نباشیم اما متاسفانه برخی تعامل با دولت را به تقابل تبدیل می کنند که این مقابله به نفع نظام نیست.

جلالی بیان کرد: در شرایطی که ایران با وجود تحریم ها و فشارهای خارجی، موفقیت های قابل توجهی را در عرصه منطقه ای و بین المللی کسب کرده و به طور عملی به دنبال خنثی سازی تحریم هاست، نباید درگیر حاشیه ها شویم.

این نماینده مجلس رشد تجارت خارجی کشور، حذف دلار از سبد معاملات ارزی ایران و افزایش فروش نفت را نشانه هایی از موفقیت دیپلماسی دولت سیزدهم در عرصه اقتصاد بین المللی عنوان کرد و گفت: این موارد نشان می دهد که ما در حال عبور از یک بحران بزرگ هستیم و به پیروزی های بزرگ دست پیدا خواهیم کرد.

جلالی، جهش در رشد صنعتی و دو رقمی شدن آن در سال گذشته و بهبود وضعیت معادن را از نقاط قوت عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مردم بدانند امسال سالی سرشار از موفقیت و گشایش اقتصادی خواهد بود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس تاکید کرد: در این شرایط نباید کام مردم را با استیضاح و نطق های یاس آفرین تلخ کنیم؛ اکنون مردم نیاز به امید دارند و در این سال جدید منتظر پیروزی هستند.

وی ابزار امیدواری کرد که استیضاح وزیر صمت در مجلس به نتیجه نرسد و فاطمی امین همچنان به خدمات ارزنده خود ادامه دهد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها