ایران- آژانس بر مدار تعامل

کد خبر: 1216145

همزمان با تلاش اسرائیل برای مانع تراشی های جدید در توافق هسته ای، اسلامی گفت: مذاکرات هیئت های فنی و کارشناسی ایران و آژانس ادامه دارد

ایران- آژانس بر مدار تعامل

در حالی که به نظر می رسد در سال جدید خبرهای هسته ای و برجامی دچار افول شدیدی شده و تحولی در این حوزه به گوش نمی رسد ، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره توافق ماه مارس ایران و آژانس و روند پیشرفت مذاکرات گفت: روند مذاکرات در حال پیشرفت و پیگیری هست و هر روز هیئت‌های فنی و کارشناسی میان ایران و آژانس در رفت و آمد و ارتباط هستند و به موقع درباره نتایج کار گزارش می‌دهیم.وی همچنین افزود : هم اکنون ۶۷ رادیو دارو در ۲۱۰ مرکز پزشکی و بیمارستان در سراسر کشور توزیع می‌شود. آمار ما این بوده است که یک میلیون بیمار سرطانی از رادیوداروها در کشور استفاده کردند و این یک ظرفیتی است که با توجه به تنوع بخشی در بخش تشخیصی و درمانی داریم روی آن کار می کنیم. امسال دو نوع رادیوداروی جدید را از فاز بالینی عبور می دهیم و الان تمام رادیوداروها در داخل کشور تولید می شود.با این حال تشکیل نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی بهانه‌ای شد تا برخی از اعضای این گروه درباره ایران و برجام صحبت کنند . «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا  گفت که کشورهای عضو گروه ۷، سیاست دیپلماسی همراه با بازدارندگی را در قبال ایران اتخاذ کرده‌اند. بلینکن در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «گروه ۷ در قبال ایران با وحدت رویه پیش می‌رود که شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی است.» پیش از این، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه نوشته بود که دولت آمریکا در هفته‌های گذشته با مقام‌های اسرائیلی و اروپایی درباره توافق موقت با ایران رایزنی کرده هرچند مقامات ایران آن را رد کرده اند .یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که توافق هسته‌ای برجام در وضعیت تنفس مصنوعی قرار دارد.کالین کال، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در ادامه تصریح کرد: «وقتی برجام پابرجا بود زمان گریز ایران نزدیک یک سال بود. الان این زمان نزدیک چند هفته است. بنابراین ما در موقعیت خوبی نیستیم.» این مقام آمریکایی با بیان ادعاهای اثبات‌نشده افزود: «رئیس‌جمهور بایدن روشن کرده که به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد. او ترجیح خودش برای راه حل دیپلماتیک را به صراحت بیان کرده اما ما گزینه‌های دیگری هم در اختیار داریم.»

نتانیاهو: با احیای برجام می جنگیم

اما در کنار این اظهار نظرات ، دشمن اصلی توافق هسته ای یعنی رژیم صهیونیستی نیز ساکت نیست . بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها علاوه بر بحران داخلی شدید مهمان یکی از عناصر ضد جمهوری اسلامی ایران است در سخنرانی خود در مراسم یادبود هولوکاست ، گفت: تل آویو قاطعانه با هرگونه امکان احیای برجام خواهد جنگید. وی در سخنانی مضحک قول داد که اسرائیل به مبارزه خود برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد.نتانیاهو با یادآوری سفر اخیر خود به برلین، خاطرنشان کرد که از زمان آلمان نازی «جهان تغییر کرده است، اما درخواست‌ها برای نابودی ما متوقف نشده است !»

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها