دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

پشت پرده طرح مکرر کلیدواژه «همه‌پرسی» از سوی روحانی

کد خبر: 1215789

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

پشت پرده طرح مکرر کلیدواژه «همه‌پرسی» از سوی روحانی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جام جم عنوان کرد: بازگشت متهم با تکنیک همه‌پرسی/ سلیمی‌نمین:‌ شیوه تبلیغاتی روحانی نخ‌نما شده

حسن روحانی مجددا در دیدار مدیران و اطرافیانش برگزاری همه‌پرسی را پیشنهاد داده و گفته با همین قانون اساسی می‌شود با برپایی همه‌پرسی مستقیما از مردم درباره چند مسأله مهم کشور سوال کرد.

جام جم در این رابطه گزارش داده: ظاهرا حسن روحانی سودای بازگشت دارد؛ او سال اول دولت رئیسی را به سکوت، سال دوم را به نوشتن کتاب خاطرات و سال سوم را به کنایه و هیاهوهای سیاسی گره خواهد زد.

عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در این زمینه می‌گوید: حتی اگر شانس برخی از افراد بسیار اندک باشد آنها فرصت انتخابات را از دست نمی‌دهند و آن را یک موهبت و امکان برای گسترش قدرت خود می‌پندارند اما این‌که از چنین شیوه‌های تبلیغاتی برای طرح خودشان استفاده شود، امری نخ‌نما شده است، چرا که آقای روحانی در دوره دولت خود هم برای این که از پاسخگویی بگریزد، شیوه تهاجم به جلو را انتخاب می‌کرد با تصور این‌که این موضوع موجب خواهد شد یک نگرانی ایجاد شود و دست او را باز کند.

انتخابات قطعا رقابتی است که سبب شده آقای روحانی از چندی پیش جلسات خود را آغاز کند و تلاش دارد در انتخابات پیش رو تاثیرگذار باشد، بنابراین این‌گونه نیست که آقای روحانی فردی فداکار بوده باشد که با هزینه کردن خود بخواهد مشکلی را از کشور حل کند.

جام جم: قانون حجاب در ملایم‌ترین حالت ممکن در حال اجراست

روزنامه جام جم درباره اجرای طرح جدید مقابله با بدحجابی نوشته: در این ایران ساختگی مدام میان مردم و حکومت زد و خورد است و خبری از آرامش و امنیت نیست. در این تصویر وهم‌انگیز که گروه‌ها و جریانات معاند می‌سازند حجاب مساله محوری جامعه ایران است که کل افکارعمومی را به خود مشغول داشته و مسبب اعتراضات گسترده و صدور بیانیه‌های متعدد شده است.

قانون حجاب این روزها در ملایم‌ترین حالت ممکن در کشورمان در حال اجراست اما این سکون و آرامش باب میل آن‌ور آبی‌ها نیست. آنها تازه خوراک خبری پیدا کرده‌اند و حاضر نیستند آن را به ‌آسانی از دست بدهند. برای همین هم هرطور که شده جمع‌های کوچک و منحوس خود را حفظ می‌کنند و بیانیه پشت بیانیه می‌دهند و علیه ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی شکوه و شکایت می‌کنند تا آشوبی دیگر با محوریت حجاب در کشور راه بیفتد، غافل از این‌که ایران آرام و امن است و مردم تابع قانون.

گرچه معاندان و جریانات آشوبگر، تحریک زنان و جوانان به اعتراض و نافرمانی مقابل طرح جدید عفاف و حجاب و تلاش برای افزایش پرونده‌سازی‌های حقوق بشری را بهترین راه برای تکمیل سناریوی فشار بر نظام تشخیص داده‌اند اما فقط کافی است سری به ایران بزنند و به کوچه‌ها و خیابان‌هایش بیایند و ببینند که بر سر حجاب و اجرای قانون هیچ بحث و جدلی نیست و عامه مردم از قانون تمکین می‌کنند؛ درست برعکس کشورهای اروپایی که با ضرب و زور و چماق برای مقابله با حجاب، به قول خودشان در حال اجرای قانون کشورهای‌شان هستند.

صبح نو مطرح کرد: افتضاح جدید پهلوی در سفر به تل‌آویو

در شرایطی که رژیم صهیونیستی در آشفته‌ترین وضعیت خود به‌سر می‌برد و حتی برخی وقوع جنگ داخلی و فروپاشی آن را محتمل می‌دانند، رضا پهلوی به‌منظور جلب حمایت این رژیم راهی سرزمین‌های اشغالی شده است.

صبح نو در این رابطه نوشته: به نظر می‌رسد بعد از ائتلاف هشت نفره که هر روز آب می‌رود و تبدیل به ائتلاف چهار نفره شده است، او می‌خواهد وجهه سیاسی و اجتماعی خود را در میان جریان برانداز ترمیم کند، هویت خود را فراتر و جدای از دیگر رهبران ائتلاف نشان دهد و تفاوت خود را با دیگر اپوزیسیون‌های مدعی جمهوری اسلامی نشان دهد.

سفر به تل‌آویو در میانه آشتی‌کنان خلیج فارس و بحران‌های رژیم اسرائیل هم مانند سیرک جرج‌تاون، شکست دیگری در کارنامه سیاسی رهبر تازه‌کار اپوزیسیون است.

حالا علاوه بر عرض‌اندام تجزیه‌طلبان در ناجنبش موسوم به «مهسا» یا «زن، زندگی، آزادی» و به دست گرفتن تابلوی آن توسط منافقین، در کنار اقدامات خشونت ناپرهیز در رویارویی با جمهوری اسلامی مانند پیچیدن نسخه تحریم، جنگ برای ایران، تشویق معترضان به رفتارهای خشن و مبارزه مسلحانه؛ و امروز نیز سفر رضا پهلوی به سرزمین اشغالی و اعتبار گرفتن از رژیمی اشغال‌گر که حتی پدرش هم آن را به رسمیت نشناخت، ماهیت مرتجع، غیر دموکراتیک انقلاب کاریکاتوری براندازان را بیش از پیش نمایان ساخته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها