دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

رادیکالیسم در پوشش اصلاح‌طلبی و اعتدال

کد خبر: 1215168

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

رادیکالیسم در پوشش اصلاح‌طلبی و اعتدال

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: خوش خدمتی عبدالحمید به موساد در روز قدس

روزنامه کیهان نوشته: عبدالحمید اسماعیل زهی در ادامه خوش خدمتی‌هایش به رژیم رو به زوال صهیونیستی، خواستار به رسمیت شناختن این رژیم اشغالگر و سازش با آن شد!

دیروز در حالی که سراسر شهرهای کشورمان و بسیاری از کشورهای مسلمان منطقه شاهد تظاهرات ضد صهیونیستی مردم در روز قدس بود، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت: به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد(!)

این سخنان در حالی است که عبدالحمید در گذشته به اشغالگری صهیونیست ها اذعان داشته و بنابراین دعوت به صلح و سازش با غصب کنندگان سرزمین فلسطین (آن هم در روز قدس) هیچ معنایی جز پادویی برای سرویس جاسوسی موساد ندارد.

بدین‌ترتیب باید از این مفتی مذبذب پرسید آیا در اظهارات اخیر، بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) حکم می‌کند که یهود را بدترین و شدیدترین دشمنان می‌داند، یا بر اساس اسلام آمریکایی و اسلام اسرائیلی که بهائیت را تحت پوشش قرار داده و اتفاقا عبدالحمید هم از همان بهائیان حمایت می‌کند؟!

گفتنی است مواضع آمریکایی و صهیونیستی عبدالحمید مورد اعتراض بسیاری از علمای اهل سنت قرار گرفته است.

تحلیل صبح نو از تغییرات دولت

پس از برکناری حجت‌الله عبدالملکی، علی صالح‌آبادی، یوسف نوری نوبت به مسعود میرکاظمی،  سیدجواد ساداتی‌نژاد و علی وحدت، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی تا تغییر کنند.

روزنامه صبح نو در این زمینه نوشته: تغییر و تحول در هر سازمان و نهادی نشان‌دهنده ناکارآمدی کارگزار قبلی و امید بستن به حل مسائل توسط کارگزار جدید است. در مورد تغییرات اخیر دولت نیز همین تحلیل و نگاه را می‌توان داشت.

در سالی که رهبر انقلاب خواستار تحول در امور جاریه کشور شده‌اند، دولت با کنار گذاشتن مدیران ناتوان، به مطالبه تحول‌خواهی منتقدان، پالس مثبت نشان داده است. از سوی دیگر، تحولات اخیر در دولت با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس، معنای متفاوتی به خود گرفته است.

در میانه تغییرات دولت، نباید از نقش مهم مجلس غافل شد. نمایندگان مجلس پیش از این بارها اعلام کرده بودند که به جای استیضاح وزرا و انتقال پیام نامطلوب درباره رودررویی دولت و مجلس، بهتر است دولت خودش به تغییرات مدنظر دست بزند و مدیران ناکارآمد را کنار بگذارد.

بدون شک تحولات اخیر در دولت، حد یقف تغییرات در ترکیب مدیران دولت نخواهد بود و تعدادی دیگر از مدیران نیز می‌توانند در لیست بعدی حذف از لیست کابینه قرار بگیرند. در همین‌باره، مدتی است که شائبه تغییر در مدیریت عالی یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گوش میرسد که از قضا، چالش‌های قابل توجهی را برای دولت و شخص رئیس‌جمهور ایجاد کرده است. وضعیت نابسامان خودرو، بازار لوازم خانگی و سایر حوزه های تحت مدیریت فاطمی‌امین می‌تواند بهانه خوبی برای کنار گذاشتن او باشد.

صبح نو: لقب پادگانی برازنده کیست؟/ رادیکالیسم با مشی اعتدال

روزنامه صبح نو نوشته: خبرآنلاین و سایر رسانه‌های همسو بر شدت حملات خود علیه قالیباف و مجلس یازدهم افزوده‌اند با این خیال که بتوانند انتخابات آینده مجلس را با پیروزی پشت‌سر بگذارند. رویکرد رسانه‌های مزبور در شرایطی است که مدتی است برخی شنیده‌ها از فعالیت گسترده حسن روحانی و تیم او برای شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم حکایت دارند. سیاسی‌کاری رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و حمله به قالیباف و بالاتر از او حمله به شأن مجلس، در شرایطی است که نسبت میان دولت‌های یازدهم و دوازدهم با مجالس نهم و دهم، از بدترین نسبت‌ها بعد از انقلاب اسلامی بود.

 اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در شرایطی مجلس یازدهم را بی‌خاصیت و به‌اصطلاح پادگانی توصیف می‌کنند که هنوز نحوه تعامل دولت روحانی با مجلس دهم از یادها نرفته است تا جایی که حتی موجب اعتراض نمایندگان آن مجلس هم شد. یادمان نمی‌رود که فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، صراحتا اعلام کرد تازه در پمپ بنزین فهمید که نرخ بنزین افزایش یافته است. فارغ از این، مدیران دولت و مجلس وقت، اجازه استیضاح بسیاری از وزیران را از نمایندگان گرفته بود. در چنین شرایطی مشخص است که لقب پادگانی که ناسزایی ناروا به مجلس یازدهم است بیشتر برازنده کسانی است که مخالف خود را به جهنم حواله می دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها