سلیمی: تحقق شعار سال نیازمند همتی همه‌جانبه است

کد خبر: 1211852

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مهار تورم و رشد تولید کاری شدنی است اما نیازمند یک همت همه‌جانبه از سوی همه ارگان‌ها است.

 سلیمی: تحقق شعار سال نیازمند همتی همه‌جانبه است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت ما در سال گذشته با یک جهش در قیمت‌ها مواجه بودیم که علت آن کسری بودجه بود.

وی افزود: در سال جدید باید تلاش کنیم که از هرگونه اقدام که موجب افزایش نقدینگی و بالا رفتن پایه پولی در کشور می‌شود جلوگیری کنیم و این مسئله کار یک دستگاه و دو دستگاه نیست و همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور برای مهار تورم باید پای کار باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: بعضی از اقدامات بانک‌ها موتور محرک تورم در کشور است که باید این قبیل اقدامات آنها مدیریت شود. سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی نیز باید اقدامات لازم را برای مهار و کنترل تورم در کشور داشته باشند. مهار تورم ارتباط مستقیمی با رشد تولید دارد و ما هر وقت بتوانیم تولیدمان را افزایش دهیم طبیعتاً عرضه و تقاضا در بازار مدیریت شده و جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته می‌شود.

سلیمی تصریح کرد: برای تحقق رشد تولید در کشور باید موانع از سر راه واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی برداشته شود تا آن‌ها بتوانند با سهولت بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها