اروپا 2 وزیر طالبان را تحریم کرد

کد خبر: 1209367

اروپا از تحریم 9 عضو طالبان از جمله دو وزیر تحصیلات عالی و امر به معروف به دلیل وضع محدودیت علیه زنان در افغانستان توسط این گروه خبر داد.

 اروپا 2 وزیر طالبان را تحریم کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرده است که 9 نفر از اعضای طالبان از جمله وزیر تحصیلات عالی و وزیر  امر به معروف و نهی از منکر این گروه را به لیست تحریم های اضافه کرده است.

اتحادیه اروپا گفته است که به ‌دلیل فرمان ممنوعیت زنان از تحصیلات عالی و اعمال تفکیک جنسیتی در فضاهای عمومی، «ندامحمد ندیم»، وزیر وزارت تحصیلات عالی و «محمدخالد حنفی»، وزیر وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت سرپرست افغانستان را تحریم کرده است.

این اتحادیه افزوده است که این اقدام بر عزم اتحادیه اروپا برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر در سراسر جهان تاکید می‌کند.

طالبان مدتی قبل تحصیل دختران را در دانشگاه‌های افغانستان تعلیق کرد و با وجود فشارهای گسترده به این اقدام خود ادامه داده است.

این اقدام طالبان با انتقادهای از داخل این گروه نیز مواجه شده و دو وزیر دفاع و کشور دولت موقت نیز از این تصمیم گلایه کرده و خواستار تغییر آن شدند.

«محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع طالبان طی سخنانی در مراسم خروج شوروی از افغانستان به طور ضمنی از رهبری این گروه انتقاد کرده بود.

ملایعقوب در این مراسم گفت: «ما در هر حالت باید به خواست‌های مشروع مردم لبیک بگوییم و از تکبر و غرور خودداری کنیم.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد که مردم افغانستان باید از طالبان حمایت کنند تا به گذشته‌های تلخ بر نگردند.

پیش از این نیز «سراج‌الدین حقانی»، وزیر کشور طالبان، با انتقاد از رهبری این گروه گفته بود که انحصار قدرت و تحمیل دیدگاه به مردم به سود آنان نیست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها