دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

ادعای فیک اصلاح‌طلبان درباره آشتی ملی

کد خبر: 1204960

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

ادعای فیک اصلاح‌طلبان درباره آشتی ملی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

جام جم عنوان کرد: در عصر ظهور آسیا و دور شدن از دنیای تک‌قطبی به‌سر می‌بریم

رئیس‌جمهور روز گذشته در صدر هیاتی بلندپایه برای دیدار رسمی سه‌روزه عازم پکن پایتخت چین شد. این سفر از جنبه‌های سیاسی و اقتصادی با تحلیل‌هایی از سوی رسانه‌ها و کارشناسان همراه شده که بیانگر تغییراتی در محیط بین‌الملل است.

جام جم در این خصوص نوشته: در عصر ظهور آسیا به‌سر می‌بریم و برای تسریع توسعه، یکی شدن آن اهمیت دارد؛ چون جهان به‌سرعت در حال تغییر است و ما در حال دور شدن از دنیای تک‌قطبی هستیم.

دولت سیزدهم با تغییر ریل‌گذاری در سیاست خارجی از تقلیل‌گرایی به سوی توازن‌گرایی حرکت کرده تا به جای تمرکز صرف به آمریکا و اروپا، مجموعه متنوعی از ظرفیت‌های دیپلماتیک را برای تامین منافع اقتصادی کشور فعال کند.

در شرایطی که رژیم‌هایی مانند رژیم صهیونیستی و آل‌سعود به دنبال برقراری ارتباط و همکاری دوجانبه با چین هستند، مراودات این کشور با ایران را به بهانه نقض استقلال و فروش جزایر ایرانی به چین! شدیدا مورد هجمه رسانه‌ای قرار می‌دهند؛ چراکه دشمن هم به‌خوبی می‌داند حوزه‌های تعاملات اقتصادی چین و ایران بسیار گسترده و متنوع بوده و حوزه‌هایی از انرژی و نفت و صنعت تا دارو و ماهواره و صنایع نظامی را دربر می‌گیرد. بنابراین بعد از سفر رئیس‌جمهور به چین، باید منتظر گشایش‌های اقتصادی مطلوبی برای کشور باشیم.

کیهان: مواضع خاتمی و موسوی چه تفاوتی با  سلطنت‌طلبان، منافقین و کومله دارد؟

در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌هایی از سوی موسوی و خاتمی با مضمون ادعاها و اتهاماتی علیه نظام و شرایط کشور منتشر شد که حتی در بین بخشی از اصلاح‌طلبان نیز با واکنش منفی همراه شد.

کیهان در این زمینه نوشته: [خاتمی و موسوی در سال 88] هماهنگ با نقشه‌ آمریکایی- انگلیسی و صهیونیستی، مبنای آشوب‌افکنی را دروغ مسلم «تقلب در انتخابات» قرار داده بودند.

 خاتمی و موسوی و برخی افراطیون مدعی اصلاحات، اغتشاشگران اجاره‌ای را معترض جا زده و خواستار مدارا با آنها شدند. ضمن این که خاتمی به اعتبار سوء عملکرد دولت ائتلافی روحانی، ‌متهم اصلی در فریب انتخاباتی مردم و نارضایتی بعدی مردم از شرایط اقتصادی است.

مواضع چند ماه اخیر خاتمی و موسوی، کاملاً مورد استقبال و بازتاب رسانه‌های بدنامی چون رادیو فردا، بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و... قرار داشته و حاکی از پر کردن خانه‌های جدول دشمن توسط این دو عنصر فتنه‌گر حکایت می‌کند.

ادعای انحراف انقلاب و عزاداری به جای شادمانی 22 بهمن (ادعای خاتمی)، تردید و تشکیک در حقانیت و سلامت مکتب جمهوری اسلامی، معترض مدنی جازدن تروریست‌ها و اشرار اجاره‌ای دشمن و... چه تفاوتی با فسیل‌های سلطنت‌طلب و سازمان منافقین و کومله و... دارند.

کیهان: عمده شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امسال با وضو به صحنه آمدند

راهپیمایی 22 بهمن امسال پرشورتر از همیشه بود و نشانه‌ای شد از همبستگی و یکپارچگی بیش از پیش ملت در برابر دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان. این حجم از استقبال از جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با تحلیل‌های مختلفی در رسانه‌ها مواجه شده است.

کیهان در این باره نوشته: در راهپیمایی امسال به‌دلیل آنکه چند ماه پیش از آن، عده‌ای از عوامل منحرف وابسته به دشمنان اسلام علیه نظام اسلامی وارد عمل شده و از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی و باندهای فاسدی مثل منافقین، تجزیه‌طلب‌ها و سلطنت‌طلب‌ها حمایت و خط‌دهی می‌شدند، مردم احساس کردند دین و نظام منبعث از آن در خطر قرار گرفته و برای دفع آن به حضوری جهادی نیاز است و لذا در این راهپیمایی، عمده شرکت‌کنندگان با وضو به صحنه آمدند و هرکدام با خود علامتی از عزم جهادگونه حمل می‌کردند و جالب این است که دسته‌های مردم در این راهپیمایی حتی در هنگام بازگشت به شعارهای انقلابی که عمدتاً ناظر به اعلام وفاداری به رهبر دینی کشور بود، ادامه می‌دادند گویا خستگی چندساعته و سرمای شدید بر آنان هیچ اثری نداشت!

 

همشهری: جشنواره چهل‌ویکم نماد مقاومت و مدارا بود

 

اپوزیسیون در کارزار تحریم جشنواره فجر نیز با ناکامی مفتضحانه‌ای روبرو شد چنانکه هدفگذاری آنان برای به تعطیلی کشاندن این رویداد ملی همچون دیگر برنامه‌هایشان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به شکست انجامید.

همشهری در این ارتباط نوشته: امپراتوری رسانه‌های غرب، سینماگران را تهدید کرد که به ایران نروید! و بوق‌های ضدانقلاب هم در پی تعطیلی فستیوال سینمایی ایران بودند اما در نهایت، دوستداران و همراهان سینمای ایران با جشنواره و بخش بین‌الملل فیلم فجر همراه شدند.

برخی هنرمندنماها، دیواری کوتاه‌تر از جشنواره فیلم فجر را برای ژست تحریم نیافتند و درحالی‌که پروژه‌هایی در شبکه نمایش خانگی داشته و دارند، جیغ بنفش سردادند و با مردم حامی سینما لج‌بازی کردند و به جشنواره نه گفتند، اما همین حامیان و شیفتگان سینمای غرب، غافلند که حتی در دوران جنگ‌های جهانی و درحالی‌که اوضاع کشور فرانسه به‌شدت به‌هم‌ریخته بود، جشنواره «کن» برگزار شد.

شاید این جمعیت معدود مدعی هنر، نمی‌خواهند امنیت و آرامش مثال‌زدنی ایران اسلامی را ببینند!. سرانجام اینکه سایه چتر جشنواره امسال  هم بر سر اهالی هنر گسترده شد و نباید با سیاسی‌کاری معیشت اهالی سینما را گروگان گرفت. تاجایی‌که رویکرد چهل‌و‌یکم فستیوال سینمایی ایران نماد مقاومت و مدارا بود.

صبح نو: ادعای آشتی ملی اصلاح‌طلبان فیک بود

جریان اصلاح‌طلب همچون گذشته رویکرد چندگانه‌ای در قبال موضوعات این روزها در پیش گرفته است. از سویی فرمان عفو مقام معظم رهبری که رویدادی کم‌نظیر و مورد استقبال عمومی و از جمله خانواده‌های بازداشتی‌ها و زندانیان بود موجب استیصال و از میان رفتن مستمسک‌های مانور رسانه‌ای و سیاسی معاندین شد. از سوی دیگر نیز بیانیه‌های موسوی و خاتمی در راستای تلاش برای برقرار نگه داشتن خط آشوب‌های پاییز امسال منتشر شد.

صبح نو در این رابطه نوشته: اصلاح‌طلبان رادیکال کوشیدند با نادیده‌انگاشتن اتفاق رخ‌داده [عفو رهبری]، آن را کم‌اهمیت و بی‌اثر جلوه بدهند.

استقبال یا سکوت اصلاح‌طلبان نسبت به بیانیه موسوی و پس از آن نسبت به بیانیه محمد خاتمی، هم‌زمان با استقبال چهره‌هایی نظیر رضا پهلوی و مسیح علی‌نژاد، نشان از بروز تناقضی جدی و غیرقابل توجیه در بخش‌های گسترده‌ای از جبهه اصلاحات دارد.

هم‌راهی و هم‌گامی اصلاح‌طلبان با ایده براندازی، هم‌چنین اثبات می‌کند که ادعای «آشتی ملی» اصلاح‌طلبان(با جلوداری خاتمی) که چند سالی است به لقلقه زبان آنها تبدیل شده، از اساس فیک و بی‌پشتوانه و صرفا مستمسکی لسانی برای تحت‌فشار قراردادن حاکمیت بوده است. وگرنه چنانچه اصلاح‌طلبان واقعا به دنبال آشتی ملی ادعایی خود بودند، بهترین فرصت برای تحقق این امر، عفو اخیر رهبری بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها