سردار سلیمانی: دشمن همواره دچار اشتباه محاسباتی است

کد خبر: 1204084

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران در مسیر پیشرفت جهانی قرار داد، گفت: دشمن همواره درباره کشورمان دچار اشتباه محاسباتی است.

سردار سلیمانی: دشمن همواره دچار اشتباه محاسباتی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران در مسیر پیشرفت جهانی قرار داد، گفت: دشمن همواره درباره کشورمان دچار اشتباه محاسباتی است.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بعدازظهر امروز در گردهمایی دانشجویان بسیجی و اختتامیه جشنواره فرهنگی ورزشی فجر ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر بر ضرورت شناخت و معرفی انقلاب اسلامی به‌ویژه عناصر هویت‌ساز آن میان جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: قبل از انقلاب، ثروت‌های ایران توسط کشورهای استعمارگر جهان به غارت و چپاول می‌رفت و دشمنان همواره در طمع ظرفیت‌ها بودند، این وضعیت باعث می‌شد ثروت ملت‌های آسیایی به سمت اروپا سرازیر و قدرت‌های بزرگ برجهان مسلط شوند.

وی با اشاره به اینکه باید تاریخ را مورد مطالعه قرار بدهیم، گفت: انگلیس دنبال ایجاد یک حکومت مرکزی و متمرکز ضعیف در ایران بود، تا بلکه بتواند به منابع زیرزمینی و نفتی ایران دست پیدا کند و شرایط نامساعدی توسط سیاست‌های نامطلوب بر ایران حاکم کند، به همین دلیل رضاخان را به قدرت رساندند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه نباید خدمات دوران جمهوری اسلامی را با دوران پهلوی مقایسه کرد، بیان داشت: مردم در راستای دفاع از مرزهای ایران اسلامی در جبهه‌ها حضور یافتند و از جان و دل مایه گذشتند اما رضاخان بدون هیچ مقاومتی تسلیم نیروهای متفقین شد.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان تصریح کرد: امروز تحریم اقتصادی همان اهرمی است که دشمن توسط آن، کشورمان را در تنگنا قرار داده و در فضای رسانه‌ای با دروغ‌پراکنی می‌خواهند مردم را ناامید کنند.

رئیس سازمان بسیج بر ضرورت بازگویی و تبیین دستاوردهای نظام تاکید کرد و افزود امروزه ایران در مسیر پیشرفت جهانی قرار داشته و جزو سه کشور موفق در مقابله با ویروس کرونا عمل کرده و در چهار دهه گذشته در مسیر توسعه انسانی رتبه نخست و در تربیت مهندسین داخلی رتبه سوم جهان را دارد.

 سلیمانی خاطرنشان کرد کرد: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) هندسه قدرت کشورهای غرب و شرق را جابه‌جا کرد؛ شعار نه غربی و نه شرقی صرفا یک شعار ساده نبود بلکه ایجاد یک گفتمان جدید در سطح جامعه بین‌الملل بود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور بیان کرد: ظرفیت ما در مورد حل مشکلات بسیار زیاد است، ما راه پر افتخاری را انتخاب کرده‌ایم چراکه برای دستیابی به این اقتدار کنونی، مجاهدت‌های زیادی انجام داده‌ایم و استان کردستان مهم‌ترین نقش را در اینوراه داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه اقتصادی که توانسته در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند، اقتصادی موفق است ابراز داشت: مبارزه با رانت، تبعیض وهر گونه سواستفاده شغلی باید مورد مطالبه قرار گیرد.

وی ظرفیت و پشتیبانی مردم را بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی خواند و گفت: دشمنان همیشه در محاسبات خود دچار خطا شده‌اند چراکه بارها به دنبال ایجاد فتنه و آشوب بودند تا بتوانند به انقلاب اسلامی ضربه بزنند اما مردم این اجازه را به آنان ندادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعین معتقد بود، اینکه بگوییم ما مشکل نداریم صحیح نیست، در کشور مشکلات اقتصادی داریم اما باید این سوال را از خودمان بپرسیم آیا مردم به خاطر مشکلات اقتصادی تسلیم کشورهای غربی و بیگانه خواهند شد؟ الان مردم به خوبی وضعیت اروپا را مشاهده می‌کنند، آیا آمریکایی که متحد اروپا هست به اروپایی‌ها توانسته کمکی کند؟!

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران در طول تاریخ تسلیم بیگانگان نشده‌ و نخواهند شد، هشدار داد: دشمن در تلاش است حقایق را وارونه جلوه دهد و با استفاده از تبلیغات دروغین در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه که با دلارهای آمریکایی و صهیونیستی و کشورهای سعودی اداره می‌شوند، علیه انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد فاصله بسن مردم و نظام فعالیت کنند.

 سلیمانی با بیان اینکه دشمن با تلاش شبانه‌روزی دنبال این است که مردم ایران را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کند، تصریح کرد: بدخواهان این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جهاد نظامی به جهاد فرهنگی، اقتصادی و جهاد تبیین تبدیل شده است، بر ضرورت اجرای جهاد تبیین در عمل تاکید کرد و گفت: اگر امروز شهدای ما در قید حیات بودند، تمام نیروی خود را در عرصه جهاد تبیین صرف می‌کردند چراکه جهاد تبیین از تحریف حقایق توسط دشمن، جلوگیری می‌کند.

توحید رستمی، مسئول بسیج دانشجویی سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: کردستانی‌ها همواره حامی نظام بوده و در طول 44سال گذشته بارها و بارها وفاداری خود را به انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در 44 سال گذشته به برکت این انقلاب، کارهای زیادی در استان کردستان انجام شده است، به اخبار دروغین رسانه‌های معاند اشاره کرد و گفت: دشمن در یک جنگ ادراکی می‌خواهد حقایق را وارونه جلوه داده و یک برنده را بازنده نشان دهد.

رستمی بیان کرد: این‌روزها دشمنان به‌خاطر شکست‌های پی در پی در، با تمام توان جنگ را به دانشگاه‌ها کشانده اما در این جنگ، در مقابل دانشجویان با بصیرت انقلابی با شکست مواجه شده‌اند.

در پایان این مراسم از دانشجویان بسیجی استان کردستام تجلیل شد./تسنیم

 رئیس سازمان بسیج: غرب هیچ گفتمان رهایی‌بخشی برای بشریت ‌ندارد

رئیس سازمان بسیج گفت: امروز در غرب هیچ گفتمان رهایی‌بخشی برای بشریت وجود ندارد اما گفتمان انقلاب اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است چراکه بر مبنای هدایت الهی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار غلامرضا سلیمانی بعدازظهر امروز در اجتماع بزرگ مردمی و جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم در سالن آزادی این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر؛ پیروزی انقلاب اسلامی را یک رخداد بزرگ و فراموش‌نشدنی در تاریخ جهان ذکر کرد و اظهار داشت: در دوران پهلوی شاهد تحقیر ملت ایران توسط آمریکای‌ها و سایر کشورها بودیم اما امروزه با پیشرفت در عرصه‌های مختلف به استقلال رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ملت ایران هیچگونه نسبتی با حکومت پهلوی و رضاخان نداشته و ندارند، گفت: حکومت آنان، دست‌نشانده آمریکایی و انگلیسی‌ها بود و هدفشان غارت منابع کشورمان بود به طوری‌که اهدای میلیون‌ها بشکه نفت ایران به غربی‌ها از جمله خیانت‌های رژیم پهلوی بود.

رئیس سازمان بسیج‌ با اشاره به اینکه در آن دوران ده‌ها هزار مستشار آمریکایی در نهادهای مختلف کشور نفوذ کرده و برای سرنوشت ملت ایران تصمیم‌گیری می‌کردند، افزود: اگر بخواهیم فهرست ظلم‌ها و تحقیرهایی که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها علیه ملت ایران انجام داده‌اند، توصیف کنیم نیاز به ساعت‌ها و روزها زمان است.

وی به مقایسه وضعیت کنونی کشور به دوران‌ قبل از انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: در دوران رژیم پهلوی شرایط بهداشت و درمان، نرخ باسوادی، صنعت، کشاورزی و دانشگاه‌های کشورمان اسفناک بود اما امروز در اکثر حوزه‌ها در رتبه‌های نخست هستیم.امروز در فناوری‌های پیشرفته و حوزه بهداشت و درمان جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و این دستاوردها بی‌شمار است.

وی ادامه داد: امروز دومین قدرت سدسازی دنیا و سومین رتبه تربیت مهندسین دنیا را داریم؛ نرخ باسوادی کشور به بالای 96درصد رسیده و تعداد دانشگاه‌های‌مان 11 برابر شده و شاهد حضور هزاران دانشجوی خارجی در کشورمان هستیم.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به اینکه اکنون رتبه سوم علم نانو و دارای فناوری هسته‌ای و فناوری پرتاب ماهواره هستیم، عنوان کرد: چشم‌انداز امیدبخشی در عرصه تکنولوژی فضایی در انتظار ملت ایران است و در قدرت دفاعی نیز شاهد بازدارندگی مثال‌زدنی هستیم.

وی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح تاکید کرد: هیچ قدرتی در دنیا توان مقابله با ایران را ندارد و این از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

سردار سلیمانی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره جایگاه زنان در کشورمان ابراز داشت: جایگاه زنان در انقلاب اسلامی ویژه بوده و در صحنه‌های مختلف شاهد نقش‌آفرینی زنان هستیم و این در حالی‌ است که این مهم در دوران پهلوی نمودی نداشت.

به گفته وی، زیرساخت‌های ارتباطی، برق، گاز، آب و خدمات مخابراتی به دورترین نقاط کشور راه یافته و از این منظر نیز جزو کشورهای پیشرو هستیم.

سردار سلیمانی بیان کرد: ایران مقتدر و قوی امروز در مقابل چشمان جهانیان پرچمی برافراشته دارد و همه دنیا از ملت ایران با عظمت یاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی ملت ایران در بهمن 57 یک سرآغازی برای افتخارآفرینی‌های ماست و هنوز در ابتدای مسیر هستیم، افزود: ملت ایران هنوز در حال تکمیل الگوی جذاب جمهوری اسلامی است.گفتمان انقلاب اسلامی از ناحیه ارائه الگوی جمهوری اسلامی در دنیا نشر پیدا کرده و مورد استقبال آزادی‌خواهان و حق‌طلبان دنیا قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز در غرب هیچ گفتمان رهایی‌بخشی برای بشریت وجود ندارد اما گفتمان انقلاب اسلامی مورد استقبال قرار گرفته است چراکه بر مبنای هدایت الهی است.

رئیس سازمان بسیج یادآور شد: تحمیل صدها جنگ بر بشریت محصول تمدن غرب است که فقط آمریکا در تاریخ خود بیش از 250 جنگ را بر بشریت تحمیل کرده و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها و غربی‌ها نیز آلوده به این جنایات هستند.

سردار سلیمانی در پایان با دعوت از همه اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی 22بهمن امسال افزود: ملت ایران هرساله در این روز با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کرده و حضور گسترده مردم حاوی پیام‌های روشنی برای دشمنان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها