احمدی بیغش: استیضاح وزیر بهداشت در شرایط فعلی به صلاح نیست

کد خبر: 1201526

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: استخدام پرستاران طرحی که در دوران کرونا جانفشانی و به بیماران خدمات رسانی می کردند باید در اولویت برنامه کاری نمایندگان و وزارتخانه باشد و در شرایط فعلی مخالف استیضاح وزیر بهداشت هستم.

احمدی بیغش: استیضاح وزیر بهداشت در شرایط فعلی به صلاح نیست

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: استخدام پرستاران طرحی که در دوران کرونا جانفشانی و به بیماران خدمات رسانی می کردند باید در اولویت برنامه کاری نمایندگان و وزارتخانه باشد و در شرایط فعلی مخالف استیضاح وزیر بهداشت هستم.

محمود احمدی‌بیغش ،  با انتقاد از طرح جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت در شرایط فعلی اظهار کرد: معتقدم طرح استیضاح وزیر بهداشت در شرایط فعلی نباید مطرح شود؛ چرا که اولویت باید کاهش نرخ دلار و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشد؛ بنابراین سوالی در افکار عمومی مخابره می شود که چرا نمایندگان به دنبال حل مشکل افزایش نرخ دلار نمی روند و به جای اینکه امضا برای استیضاح وزیر بهداشت جمع آوری شود به دنبال استیضاح وزیر اقتصاد نمی روند؟ این سوال نیز وجود دارد  چرا برای حل موضوع دارو به سراغ افرادی که وزیر بهداشت را به رقمی حساب نمی‌کنند، نمی روند.

وی افزود: قطعا طرح استیضاح هر وزیری کلید بخورد آن دستگاه و سیستم تعطیل می شود و در حال حاضر نیز وزارت بهداشت با این پدیده مواجهه شده است، زیرا معاونان و روسای دانشگاه انگیزه ای برای ارائه خدمات ندارند و البته حرف وزیر هم در این شرایط برای زیردستان اهمیتی ندارد زیرا تصور می کنند این وزیر رفتنی است.

این نماینده مردم در مجلس گفت: اکنون بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و  زمانی که بودجه در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد وزرا و معاونین وزرا دائما به کمیسیون تردد دارند تا بودجه مورد نظر وزارتخانه را تامین کنند و الان آقای عین اللهی و معاونان این وزارتخانه بایستی  رایزنی های خود را با کمیسیون تلفیق انجام دهند تا اعتبار لازم برای تامین داروهای بیماران صعب الاعلاج و امثالهم را تامین کنند.

نماینده مردم شازند در مجلس اظهار کرد: استخدام پرستاران طرحی که در دوران کرونا جانفشانی کردند و به بیماران خدمات می‌دادند باید در اولویت برنامه کاری وزارتخانه باشد، بایستی در کمیسیون تلفیق برای تامین بودجه برای  استخدام پرستاران که هنوز بلاتکلیف هستند رایزنی می شد اما اکنون شاهد این اتفاق نیستیم.

احمدی بیغش در خصوص جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر بهداشت تاکید کرد: استیضاح حق مسلم نمایندگان مجلس است، اما به عنوان یکی از نمایندگان مجلس با طرح استیضاح وزیر بهداشت مخالف هستم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: برخی از وزرا عملکرد بسیار ضعیفی دارند و تعاملی خوبی هم با نمایندگان ندارند و از همه مهم تر خدمات مطلوبی نیز به مردم ارائه نمی دهند اما در یک حاشیه امنی قرار گرفته اند و نمایندگان بحث استیضاح وزیر بهداشت را مطرح می‌ کنند این در حالی است که عین اللهی عملکرد مثبتی دارد.

نماینده مردم شازند عنوان کرد: وقتی ما به وزیر بهداشت و درمان ایراد می‌گیریم در وهله نخست باید ببینیم عملکرد وی چگونه بوده است و اینکه اختیارات وزیر تا چه اندازه است؟ آیا برای حل مشکلات اقدامی انجام داده یا خیر.

بیغش خاطر نشان کرد: به عنوان مثال اگر امروز از وضعیت فرهنگی جامعه گله‌مند هستید نباید این گله‌مندی را فقط به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت داد، زیرا تنها وزارت ارشاد در این امر دخیل نبوده است؛ لذا درخصوص وزیر بهداشت و درمان هم وضعیت به همین شکل بوده است.

این نماینده مردم در مجلس تاکیدکرد: نباید مدیریت جدی که وزیر بهداشت در زمان ویروس منحوس کرونا داشتند و آنهم در شرایطی که تولیدکننده‌های واکسن کرونا محدودیت‌های فراوانی را برای کشور ما ایجاد کرده بودند فراموش کنیم.

احمدی بیغش گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا همه مشکلات بر دوش وزارت بهداشت بود اما همه بدبینی‌ها نسبت به وزارت بهداشت شکل گرفت.

وی گفت: در روستاهای کشور خانه‌های بهداشت زیادی وجود دارد و این موضوع نیز در مدت وزارت آقای عین‌اللهی گسترش ملموس و واقعی در روستاها و حتی شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر داشته است؛ البته مصوبه مجلس از محل اعتبارات ارزش افزوده هم کمک بزرگی به گسترش شبکه خانه‌های بهداشت کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس بیان کرد: ساماندهی ساختار دارویی کشور را وزیر بهداشت انجام داده و این موضوع اقدام ارزشمندی است، همچنین در بحث پزشک خانواده‌ نیز اقداماتی را شروع کرده‌اند و این نیازمند تعامل میان بخش‌های مختلف در دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها است تا اجرای چنین طرحی با موفقیت انجام شود.

احمدی بیغش گفت: وزرات بهداشت در بحث تنقیح قوانین و رفع مشکلات  مردم و پزشکان اقدامات خوبی انجام داده‌ است.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: البته در کنار مواردی که مطرح کردم نقاط ضعفی هم وجود دارد اما معتقدم که باید با وزیر تعامل شود چرا که تاکنون اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر نظر برخی از نمایندگان در مورد استیضاح وزیر بهداشت تغییر کرده است و امیدواریم که نمایندگان با وزیر همراه شوند تا بتواند برنامه های خود را عملیاتی کند./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها