«فردا» گزارش می‌دهد:

شکست پروژه اروپایی ویرانی‌طلبان

کد خبر: 1200695

نیروهای اپوزیسیون دانسته‌اند که پروژه ویرانی ایران با سوءاستفاده از نهادهای بین‌المللی با شکستی بزرگ روبه‌رو شده است.

شکست پروژه اروپایی ویرانی‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا: چندماهی است که تمام نیروهای ضدانقلاب پروژه ویرانی ایران را در پیش گرفته‌اند و به خیال خود با ساقط‌کردن نظام می‌توانند قدرت را به دست بگیرند و در این مسیر از هیچ راهی هم صرف نظر نکردند؛ حتی هم‌پیمان شدن با جدایی‌طلبانی که اساسا موجودیت ایران را نمی‌خواهند.

نیروهای اپوزیسیون از سلطنت‌طلب‌ها گرفته و منافقین گرفته تا جدایی‌طلبان و البته دشمنان داخلی همه و همه با بهره‌گیری از رسانه‌های غربی-سعودی کوشیدند تا بر اعتراضات داخلی بدمند و سعی کنند شرایط ایران را در حالت بحران نگه دارند. آنها امیدشان به کف خیابان بود تا با نگه‌داشتن معترضان در خیابان‌ها به سراب تعیین‌شده یعنی سقوط نظام برسند اما همان‌طور که از ابتدا مشخص بود، اعتراضات پس از چند هفته فروکش کرد و آرامش به کشور بازگشت. نیروهای اپوزیسیون اما از اقدامات ضدایرانی خود دست نکشیدند و این‌بار سعی کردند از طریق مجامع بین‌المللی ایران را تحت فشار قرار دهند. برخی از آنها به دیدار رئیس‌جمهور فرانسه رفتند و برخی دیگر رایزنی‌ها با نهادهای بین‌المللی را آغاز کردند. دول غربی هم به دلیل تشدید فشارها بر سر موضوع هسته‌ای بدشان نیامد که به بهانه «حمایت از اعتراض‌ها» جمهوری اسلامی را تحت فشارهای بیشتری قرار دهند و برای آنها چه از این بهتر که هم‌نوا با نیروهای اپوزیسیون شوند و از آنجا که معمولا نهادهای بین‌الملل به ابزاری سیاسی در اختیار دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا تبدیل شده است، آنها هرچه توانستند علیه ایران در سازمان ملل وضع کردند؛ از جمله اخراج ایران از کمیسیون مقام زن یا قطعنامه‌ای ضدایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد.

فاز بعدی چنین اقداماتی را اروپایی‌ها آغاز کردند؛ از جمله اینکه سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی قرار دهند. اقدامی که چندسال پیش آمریکا هم آن را انجام داده بود. بر این اساس پارلمان اروپا چنین تصمیمی را اتخاذ کرد اما این پایان ماجرا نبود زیرا تروریستی دانستن سپاه پاسداران آن قدر خنده‌آور و بی‌اساس بود که دیگر خود اروپایی‌ها نتوانستند برای تصویب آن در اتحادیه اروپا از آن دفاع کنند تا حدی که بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صراحتا گفت این تصمیم غیرقانونی است و نمی‌شود به هر بهانه‌ای نیروی نظامی یک کشور را تروریستی بدانیم.

وزارت خارجه آلمان هم عنوان کرد که قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا با موانع حقوقی مواجه است.

حالا گویا اپوزیسیون دانسته است که پروژه ویرانی ایران با شکستی بزرگ روبه‌رو شده است؛ چنانکه حامد اسماعیلیون یکی از آنهایی که ارتباطش با منافقین هم ثابت شده است، با عصبانیت علیه بورل توئیت می‌زند و رسانه‌های معاند نیز در بسته‌های خبری متعددی خشم خود را شکست‌شان ابزار می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها