دیدار وزیر کشور با مراجع | دیدار وزیر با آیت الله مکارم شیرازی | وزیر کشور: ایران بدون برجام نیز توانایی پیشرفت را دارد

کد خبر: 1199875

وزیر کشور در ادامه دیدارهای خود با مراجع و علمای قم، با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر کشور با مراجع | دیدار وزیر با  آیت الله مکارم شیرازی | وزیر کشور: ایران بدون برجام نیز توانایی پیشرفت را دارد

 وزیر کشور در ادامه دیدارهای خود با مراجع و علمای قم، با آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفتگو کرد.

احمد وحیدی عصر پنجشنبه با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

احمد وحیدی در این دیدار با اشاره به مشکلات افت فشار گاز در روزهای اخیر به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف گاز در کشور بیان داشت: به دلیل سرما و بارش سنگین برف در آمریکا ۵۶ نفر کشته و تلفات داشتند که با مدیریت خوبی که در سطح استانی و ملی صورت گرفت در ایران مشکلات این چنینی نداشتیم.

وزیر کشور بیان داشت: به دلیل افت فشار گاز فقط برای چند ساعت در تربت جام قطعی گاز داشتیم که بلافاصله وزیر نفت در منطقه حاضر شد و اقدام لازم برای گازرسانی به تربت جام صورت گرفت.

وحیدی ابراز داشت: در سرمای اخیر کشور هیچ جان‌باخته ای نداشتیم و در این راستا استانداری‌ها، مردم و بخش‌های صنعتی و اصناف نقش مؤثری در مدیریت مصرف گاز داشتند.

وی عنوان داشت: برای برخی از مشکلات در عرصه آبرسانی به شهرها و تأمین برق، در دوره گذشته اقدام لازم صورت نگرفته بود و دولت سیزدهم در ابتدای کار با این مشکلات مواجه شد که با تلاش‌های صورت گرفته این مسائل برطرف شد.

وحیدی ابراز داشت: دولت تلاش کرده تا با پرداخت یارانه‌های به صورت نقدی و غیر نقدی بخشی از مشکلات معیشتی را جبران کند و اصلاحات اقتصادی صورت گرفته، اجتناب ناپذیر بود و بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر اجرای آن تاکید داشتند، هر چند که نگران تبعات افزایش تورم آن نیز بودند که خوشبختانه این اصلاحات به گونه‌ای انجام شد که آن تورم بالایی که برخی کارشناسان ادعا می‌کردند را نداشتیم.

وزیر کشور:دشمنان می‌خواهند هویت اسلامی و دینی را از کشور بگیرند

وزیر کشور با بیان اینکه سبک زندگی از جمله معضلات اجتماعی است، افزود: دشمنان می‌خواهند هویت اسلامی و دینی را از کشور بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت الله سبحانی اظهار داشت: در دولت سیزدهم مردم احساس کردند بدون وابستگی به غرب می‌توانند کار خود را به پیش ببرند در خالی که در دوره گذشته معتقد بودند که فقط از مسیر توافق با آمریکا و غرب می‌توان مشکلات را برطرف کرد در حالی که آمریکا در طی این سال‌ها از هیچ جنایتی علیه ملت ایران دریغ نکرده است.

وزیر کشور عنوان داشت: آمریکا به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی بدون برجام هم کار خود را به پیش می‌برد که این اغتشاشات اخیر نیز برای توقف کشور بوده است.

وی افزود: از گذشته بن بست‌های اقتصادی وجود داشته که باید این گره‌ها باز شود که بخشی از کارها انجام شده که آثار آن قابل مشاهده است.

وحیدی ادامه داد: مسائل اجتماعی و به خصوص موضوع جمعیت مهم است که امروز خطر کمبود جمعیت از مشکلات کشور است و نرخ رشد کمی در بین کشورهای اسلامی داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه سبک زندگی نیز از جمله معضلات کشور است افزود: در این اغتشاشات اخیر در بین برخی افراد سبک زندگی ناشی از غرب، مشهود بود و دشمنان تلاش دارند هویت اسلامی و دینی را از کشور بگیرند.

وی افزود: در این دوره مشکلات اقتصادی نیز داشتیم که رئیس جمهور و سایر دولتمردان نسبت به این موضوع دغدغه دارند و برای حل مشکلات پای کار هستند.

آیت الله سبحانی در دیدار وزیر کشور:برای جوانی جمعیت کشور باید برنامه ریزی و تلاش کرد

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت گفت: ایستادگی ما در دوران دفاع مقدس به دلیل جمعیت جوان بود و باید تلاش کرد تا جامعه جوان بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جعفر سبحانی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر کشور اظهار داشت: در خصوص رابطه با کشورهای دیگر قرآن کریم تکلیف ما را در سوره ممتحنه مشخص کرده است که جمعیت‌های غیر اسلامی دو گونه هستند که گاهی با مسلمین دشمنی دارند که نباید با آنان ارتباط گرفت اما دسته‌ای دیگر اینگونه نیستند و قرآن کریم تکلیف را در این زمینه مشخص کرده است.

این مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: ما نمی‌خواهیم از دنیا جدا شویم و می‌خواهیم با کشورهای مختلف رابطه داشته باشیم اما با دشمنان نمی‌توانیم رابطه داشته باشیم.

آیت الله سبحانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت گفت: در دوره آقای هاشمی کاهش جمعیت مطرح شد که من مخالفت کردم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: ایستادگی ما در دوران دفاع مقدس به دلیل همین جمعیت جوان بود و باید تلاش شود تا جامعه ما جوان بماند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه افزایش جمعیت نه تنها تهدید بلکه برای کشور مزیت است افزود: خداوند که جمعیت را می‌آفریند، خودش روزی آنان را می‌رساند و نباید در این زمینه نگرانی داشت.

وی همچنین با اشاره به موضوع غربالگری گفت: غربالگری اسمی است که ظاهرش خوب است اما باطن درستی ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از تلاش‌های دولتمردان و رئیس جمهور در حل مشکلات کشور بیان داشت: اداره کشور کار دشواری است که جلب رضایت تک تک افراد بسیار سخت است و در زمان پیامبر اسلام نیز ممکن بود برخی افراد ناراضی بودند، اما باید تلاش کرد رضایت اکثریت مردم را بدست آورد.

آیت الله سعیدی:نگاه دولت برای حل مشکلات به قم ویژه باشد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم به واسطه حضور بانوی کرامت گفت: نگاه دولت در راستای حل مشکلات این شهر باید ویژه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر پنجشنبه در دیدار با وزیر کشور اظهار داشت: قم شهر مهمی است و حرم اهل بیت و عش ال محمد است و نگاه دولت باید به این شهر و استان قم نگاه ویژه ای باشد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: حضرت معصومه (س) نقش بسزایی در طول تاریخ در مدینه و بعد از هجرت شأن به قم داشتند و موجب شدند این شهر به این جایگاه و منزلت دست یابد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ایجاد نشاط و شادی در کشور باید برگرفته از آموزه‌های اهل بیت (ع) باشد، گفت: برخی از افراد برای نشاط آفرینی در کشور از دیگران الگوبرداری می‌کنند در حالی که اهل بیت (ع) الگوی ما هستند.

امام جمعه قم عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جهاد تبیین تاکید فراوانی دارند و مسئولان در برنامه ریزی ها باید نظرات رهبر معظم انقلاب و علمای دین را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف امسال دیدیم که چگونه مردم در صحنه حضور یافتند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند که همین امر خود به نوعی دهنده جهاد تبیین است.

آیت الله سعیدی با ابراز خرسندی از عملکرد استاندار قم بیان داشت: استاندار قم در طی این مدت فعالیت‌های خوبی داشتند و ثبات مدیریت در استان مهم است و امیدواریم در ادامه نیز از خدمات وی در استان بهره مند شویم.

امام جمعه قم گفت: دولتمردان و شخص رئیس جمهور تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه برای حل مشکلات دارند و که از این تلاش‌ها تقدیر می‌کنیم و امیدواریم مشکلاتی که کشور با آن مواجه است بر طرف شود.

وزیر کشور: دشمنان به ایجاد گسل مذهبی و قومیتی در جامعه امید بسته اند

وزیر کشور گفت: دشمنان تلاش می کنند تا نشاط و امید از جامعه رخت ببندد و به ایجاد گسل مذهبی و قومیتی در جامعه امید بسته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: قم برای کشور و دولت، استان مهمی است که باید تلاش شود تا مشکلات در این استان به حداقل برسد.

وزیر کشور ابراز داشت: دشمنان برای قم و مشهد برنامه داشتند تا اقدامات تروریستی انجام دهند که البته اقدامات آنان در مشهد خنثی شد، به همین دلیل حفظ امنیت حرم های مطهر بسیار مهم است و در قم نیز برنامه ریزی لازم در این راستا صورت گرفت.

وحیدی گفت: امروز با یکپارچگی همه مسئولانی که دل در گرو انقلاب و نظام اسلامی دارند تلاش می‌شود تا مشکلات کشور به حداقل برسد.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کند تا نشاط و امید از جامعه رخت ببندد و در این راستا برنامه ریزی های فراوانی انجام دادند و برای ایجاد گسل مذهبی و قومیتی در جامعه امید بستند.

وحیدی گفت: دشمن دست از خرابکاری خود برنداشته و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد تا در فرصت مناسب دیگر، توطئه‌های خود را پیاده کند.

وزیر کشور عنوان داشت: نبض کشور در قم می‌زند و این استان در کشور نقش مهمی دارد که خوشبختانه استاندار خوبی در این استان مشغول فعالیت است و وی برای استان‌های دیگر نیز مطرح بود که با توجه به پیگیری علما در همین استان به کار خود ادامه خواهند داد.

وزیر کشور: ایران بدون برجام نیز توانایی حرکت به سمت پیشرفت را دارد

وزیر کشور گفت: آمریکا به این مساله پی برده که ایران بدون برجام نیز می‌تواند پیشرفت کرده و روند روبه رشد خود را دنبال کند از این رو اغتشاشات اخیر را با همین هدف در کشور پایه ریزی کرد.

احمد وحیدی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در قم، افزود: در دوره ای برخی به اشتباه تصور می کردند که فقط از مسیر توافق با آمریکا مشکلات حل می شود در حالی که در همان سالها نیز آمریکا از هیچ خیانتی علیه ایران دریغ نکرد.

وی همچنین بیان کرد: رییس جمهور نسبت به اوضاع مشکلات معیشتی اهتمام بالایی دارد و این مسأله جزو دستور کارهای جدی دولت است و رییس جمهور روزانه به صورت مرتب اوضاع بازار و تورم را بررسی می‌کند.

وزیر کشور اضافه کرد: برخی بن بست های اقتصادی در کشور وجود داشته که در حال باز شدن است که آثار و نتایج آن به مرور قابل مشاهده خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر نگرانی های ناشی از نرخ رشد جمعیت، ابراز داشت: در موضوع نرخ جمعیت نگرانی هایی در بخش رشد آن وجود دارد که این کاهش رشد در بیشتر کشورهای اسلامی نیز وجود دارد.

وحیدی در ادامه ابراز داشت: موضوع سبک زندگی نیز از مسایل مهم کشور است که در اغتشاشات اخیر برخی از جلوه‌های مخرب آن نمایان بود و حاکی از این است که دشمن هویت ایرانی و اسلامی مردم ما را هدف قرار داده است.

وزیر کشور امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها